Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja, nu börjar jag fundera pÄ hur man bÀst skall utvÀklasig och jag funderar pÄ att ta lite lektrioner i att spela piano. Men, vart skall jag vÀnda mig? NÄgon som har tips pÄ bra kurser i sthlm som inte kostar en förmögenhet?

*edit* LEKTIONER

Redigerat av LÄdan
Annons
Cleff (oregistrerad)
Postat

Har du lÀtt att lÀra dig saker kan du ju söka pÄ internet först. Finns sÀkert mÄnga onlinelektioner att ta, eller material man kan studera.

Postat

LĂ„dan, det heter LEKTIONER, och jag tycker inte man skall rekommendera sĂ„dant som han hĂ€r ovanför, internet 😄 klart du skall ha en lĂ€rare/lĂ€rarinna om du vill lĂ€ra dig pĂ„ ett vettigt sĂ€tt, för helvete vad Ă€r det med dagens ungdom,litar nu blint pĂ„ internet istĂ€llet för bröstmjölk och hederlig kunskap, vĂ€rre Ă€n vĂ€rsta narkomanerna för tusan 😉

Postat
LĂ„dan, det heter LEKTIONER, och jag tycker inte man skall rekommendera sĂ„dant som han hĂ€r ovanför, internet 😄 klart du skall ha en lĂ€rare/lĂ€rarinna om du vill lĂ€ra dig pĂ„ ett vettigt sĂ€tt, för helvete vad Ă€r det med dagens ungdom,litar nu blint pĂ„ internet istĂ€llet för bröstmjölk och hederlig kunskap, vĂ€rre Ă€n vĂ€rsta narkomanerna för tusan 😉

HÄllermed. NÀtet Àr bra till mkt men nÀr det gÀller att lÀra sig ett instument eller hanverk sÄ tror jag enbart pÄ IRL.

Postat

bra det, EN klok gosse i alla fall 😉 sök dig till antingen kommunala musikskolan eller kika pĂ„ privatlĂ€rare som har billiga tjĂ€nster i tidnigar-telefonkatalog/internet, finns nog rĂ€tt gott om duktiga sĂ„dana som tjĂ€na en extra hacka i storstan, mĂ„nga ifrĂ„n östlĂ€nderna har ju gedigna konservatorieutbildningar,lycka till! 😎

Postat (redigerat)

Kom förbi pĂ„ KMH (T-bana, stadion) och slĂ€ng upp en lapp pĂ„ anslagstavlan i korridoren innanför ljusgĂ„rden (cafĂ©et).. SĂ„ fĂ„r du nog napp, till ett humant pris... Om du börjar me nyckelharpa kan du fĂ„ "Studioforum-rabatt" 😼🙂

Redigerat av Umemagnus
Postat
men jag vill börja med DULCIMER...kan fuska rĂ€tt ok pĂ„ gura sĂ„ jag tror jag greppar detta instrument med lĂ€tthet...har bestĂ€llt 2 frĂ„n staterna-ebay... 😼

Schysst!! TillsÀtt bara strÄke Ä lite knavrar(knappar) av trÀ, sÄ undervisar jag dig utta tusan....

Postat

hĂ€rligt, hör av mig nĂ€r de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, bĂ„da frĂ„n Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... 😼

kom hit och svĂ€ng till det förresten med nĂ„gra sköna polare nĂ„n gĂ„ng, i din liga alltsĂ„-Ă€rligt!!! 🙂

Postat (redigerat)
hĂ€rligt, hör av mig nĂ€r de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, bĂ„da frĂ„n Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget  Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... 😼

kom hit och svĂ€ng till det förresten med nĂ„gra sköna polare nĂ„n gĂ„ng, i din liga alltsĂ„-Ă€rligt!!! 😎

Man kanske skulle göra de! Förresten, du hĂ„ller vĂ€l till runt linköping, va? Vi (Fomp) lirar dĂ€r 23: e sept.. Editerar senare, nĂ€r jag hittar info om platsen... 🙂

EDIT:

SÄdÀrja...

Tid: 23 sept kl 19.00

Plats: Globenteatern, Snickaregatan 2

Hemsida.. (det Ă€r f.ö. vi som syns pĂ„ förstasidan pĂ„ deras hemsida 😆

Redigerat av Umemagnus
Postat (redigerat)
hĂ€rligt, hör av mig nĂ€r de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, bĂ„da frĂ„n Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget  Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... 🙂

kom hit och svĂ€ng till det förresten med nĂ„gra sköna polare nĂ„n gĂ„ng, i din liga alltsĂ„-Ă€rligt!!! 🙂

Man kanske skulle göra de! Förresten, du hĂ„ller vĂ€l till runt linköping, va? Vi (Fomp) lirar dĂ€r 23: e sept.. Editerar senare, nĂ€r jag hittar info om platsen... 😉

EDIT:

SÄdÀrja...

Tid: 23 sept kl 19.00

Plats: Globenteatern, Snickaregatan 2

Hemsida.. (det Ă€r f.ö. vi som syns pĂ„ förstasidan pĂ„ deras hemsida 😉

OK, 23 Àr en Lördag ser jag, jag kommer gÀrna och lyssnar-om ni vill sÄ kom hit och slagga över/spela in nÄgot dagen efter om man inte Àr för sliten vill sÀga,eller dan före kanske,ni kan ju göra ett genrep som vi spelar in liksom-beror ju pÄ er planering-jag kan hjÀlpa er för en symbolisk summa-vill gÀrna frÀmja folkmusik osv nÀr det Àr bra!

Jag+studion finns 45 km söder om Linköping i SlÀtmon!!!

Oj-sÄg just det du skrev---Globenteatern tillhör ju IOGT-NTO=inget booze...

😎😆

Redigerat av Florian le Sage
Postat
Vad Àr det du vill lÀra dig med pianospelet?

Är vĂ€l sĂ„ att jag frĂ€mst vill lĂ€ra mig grunder och lite teori av nĂ„gon som Ă€r erfaren innom det. Har just börjat lĂ€ra mig inprovisera lite lĂ€ttare melodier osv. Kan inte ett jota om accord osv. SĂ„ lite sĂ„nt typ.!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.