ThomasJ Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 (redigerat) Ja, nu börjar jag fundera pÄ hur man bÀst skall utvÀklasig och jag funderar pÄ att ta lite lektrioner i att spela piano. Men, vart skall jag vÀnda mig? NÄgon som har tips pÄ bra kurser i sthlm som inte kostar en förmögenhet? *edit* LEKTIONER Redigerat 2 september 2006 av LÄdan
Cleff (oregistrerad) Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 Har du lÀtt att lÀra dig saker kan du ju söka pÄ internet först. Finns sÀkert mÄnga onlinelektioner att ta, eller material man kan studera.
Florian le Sage Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 LĂ„dan, det heter LEKTIONER, och jag tycker inte man skall rekommendera sĂ„dant som han hĂ€r ovanför, internet đ klart du skall ha en lĂ€rare/lĂ€rarinna om du vill lĂ€ra dig pĂ„ ett vettigt sĂ€tt, för helvete vad Ă€r det med dagens ungdom,litar nu blint pĂ„ internet istĂ€llet för bröstmjölk och hederlig kunskap, vĂ€rre Ă€n vĂ€rsta narkomanerna för tusan đ
ThomasJ Postat 2 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 2 september 2006 LĂ„dan, det heter LEKTIONER, och jag tycker inte man skall rekommendera sĂ„dant som han hĂ€r ovanför, internet đ klart du skall ha en lĂ€rare/lĂ€rarinna om du vill lĂ€ra dig pĂ„ ett vettigt sĂ€tt, för helvete vad Ă€r det med dagens ungdom,litar nu blint pĂ„ internet istĂ€llet för bröstmjölk och hederlig kunskap, vĂ€rre Ă€n vĂ€rsta narkomanerna för tusan đ HĂ„llermed. NĂ€tet Ă€r bra till mkt men nĂ€r det gĂ€ller att lĂ€ra sig ett instument eller hanverk sĂ„ tror jag enbart pĂ„ IRL.
Florian le Sage Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 bra det, EN klok gosse i alla fall đ sök dig till antingen kommunala musikskolan eller kika pĂ„ privatlĂ€rare som har billiga tjĂ€nster i tidnigar-telefonkatalog/internet, finns nog rĂ€tt gott om duktiga sĂ„dana som tjĂ€na en extra hacka i storstan, mĂ„nga ifrĂ„n östlĂ€nderna har ju gedigna konservatorieutbildningar,lycka till! đ
Umemagnus Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 (redigerat) Kom förbi pĂ„ KMH (T-bana, stadion) och slĂ€ng upp en lapp pĂ„ anslagstavlan i korridoren innanför ljusgĂ„rden (cafĂ©et).. SĂ„ fĂ„r du nog napp, till ett humant pris... Om du börjar me nyckelharpa kan du fĂ„ "Studioforum-rabatt" đźđ Redigerat 2 september 2006 av Umemagnus
Florian le Sage Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 men jag vill börja med DULCIMER...kan fuska rĂ€tt ok pĂ„ gura sĂ„ jag tror jag greppar detta instrument med lĂ€tthet...har bestĂ€llt 2 frĂ„n staterna-ebay... đź
Umemagnus Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 men jag vill börja med DULCIMER...kan fuska rĂ€tt ok pĂ„ gura sĂ„ jag tror jag greppar detta instrument med lĂ€tthet...har bestĂ€llt 2 frĂ„n staterna-ebay... đź Schysst!! TillsĂ€tt bara strĂ„ke Ă„ lite knavrar(knappar) av trĂ€, sĂ„ undervisar jag dig utta tusan....
Florian le Sage Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 hĂ€rligt, hör av mig nĂ€r de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, bĂ„da frĂ„n Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... đź kom hit och svĂ€ng till det förresten med nĂ„gra sköna polare nĂ„n gĂ„ng, i din liga alltsĂ„-Ă€rligt!!! đ
Umemagnus Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 (redigerat) hĂ€rligt, hör av mig nĂ€r de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, bĂ„da frĂ„n Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... đź kom hit och svĂ€ng till det förresten med nĂ„gra sköna polare nĂ„n gĂ„ng, i din liga alltsĂ„-Ă€rligt!!! đ Man kanske skulle göra de! Förresten, du hĂ„ller vĂ€l till runt linköping, va? Vi (Fomp) lirar dĂ€r 23: e sept.. Editerar senare, nĂ€r jag hittar info om platsen... đ EDIT: SĂ„dĂ€rja... Tid: 23 sept kl 19.00 Plats: Globenteatern, Snickaregatan 2 Hemsida.. (det Ă€r f.ö. vi som syns pĂ„ förstasidan pĂ„ deras hemsida đ Redigerat 3 september 2006 av Umemagnus
schopin Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Vad Àr det du vill lÀra dig med pianospelet?
Jonathanhitochdit Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Vad jag vet sÄ har ju varenda kommun en musik skola, teater m.m. gÄ in i din kommuns hemsida och se.
Florian le Sage Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 (redigerat) hĂ€rligt, hör av mig nĂ€r de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, bĂ„da frĂ„n Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... đ kom hit och svĂ€ng till det förresten med nĂ„gra sköna polare nĂ„n gĂ„ng, i din liga alltsĂ„-Ă€rligt!!! đ Man kanske skulle göra de! Förresten, du hĂ„ller vĂ€l till runt linköping, va? Vi (Fomp) lirar dĂ€r 23: e sept.. Editerar senare, nĂ€r jag hittar info om platsen... đ EDIT: SĂ„dĂ€rja... Tid: 23 sept kl 19.00 Plats: Globenteatern, Snickaregatan 2 Hemsida.. (det Ă€r f.ö. vi som syns pĂ„ förstasidan pĂ„ deras hemsida đ OK, 23 Ă€r en Lördag ser jag, jag kommer gĂ€rna och lyssnar-om ni vill sĂ„ kom hit och slagga över/spela in nĂ„got dagen efter om man inte Ă€r för sliten vill sĂ€ga,eller dan före kanske,ni kan ju göra ett genrep som vi spelar in liksom-beror ju pĂ„ er planering-jag kan hjĂ€lpa er för en symbolisk summa-vill gĂ€rna frĂ€mja folkmusik osv nĂ€r det Ă€r bra! Jag+studion finns 45 km söder om Linköping i SlĂ€tmon!!! Oj-sĂ„g just det du skrev---Globenteatern tillhör ju IOGT-NTO=inget booze... đđ Redigerat 3 september 2006 av Florian le Sage
ThomasJ Postat 5 september 2006 TrĂ„dstartare Postat 5 september 2006 Vad Ă€r det du vill lĂ€ra dig med pianospelet? Ăr vĂ€l sĂ„ att jag frĂ€mst vill lĂ€ra mig grunder och lite teori av nĂ„gon som Ă€r erfaren innom det. Har just börjat lĂ€ra mig inprovisera lite lĂ€ttare melodier osv. Kan inte ett jota om accord osv. SĂ„ lite sĂ„nt typ.!
schopin Postat 5 september 2006 Postat 5 september 2006 Om du bor i nÀrheten av musikhögskolan kanske jag skulle kunna hjÀlpa till.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.