Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är relativt ny på truminspelning men provade igår att micka upp med mitt JJLabs trumpaket(dom små röda). Jag har hört att det skall vara bra men har ändå varit lite skeptisk, men det var faktiskt över förväntan, bra och klart ljud. Möjligen med lite dålig knack i baskaggemicken vilket dock kan ha sina naturliga orsaker i att jag bara mickat upp framskinnet.

Hursomhelst så var mestadels overheadmickning nånting helt nytt och jävligt intressant, det la till en hel värld till ljudet. Man fick med cymbalerna på ett bra sätt och en bra närvarokänsla i setet. Nu vet jag dock inte hur jag ska handskas med ett av mina problem.

Cymbalerna blev lite höga, och när jag sänker overheadmickarna för att påverka dem verkar jag förlora närvarokänslan i övriga trummor. Bör jag fysiskt ändra placering på overheadmickarna för att få mindre cymballjud men samma känsla, bör jag i bordet sänka de frekvenser där man hittar cymbalerna(isåfall vilka) eller bör jag bara jobba med volymen på de två reglarna?

Help me! 😉

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.