Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

MÄhÀnda en dum, men vÀldigt snabb frÄga. Jag anvÀnder mig av SAE Colleges bilder pÄ hur man kan fÄ upp en fin och bred stereobild med tvÄ overheadmickar, men visst fasiken mÄste mickarna panoreras ut till varsin sida för att det skall fÄ en effekt? Och isÄfall, Àr det full panorering vi pratar om, eller bara lite för att bredda det?

Kit%208.gif

Annons
Postat

Panorera tills du tycker det lÄter bra helt enkelt. Beror ju pÄ hur pass brett du vill ha det. Panorerar du för mycket finns det risk för att det lÄter onaturligt.

Postat

OH-mikar tar ju ofta upp sÄ mycket av setet (höger mik tar upp virveln och hi-haten ocksÄ, trots att den hÀnger pÄ andra sidan) sÄ att panorera fullt gör inget, Àr min erfarenhet, eftersom man sÄ att sÀga drar med sig hela stereobilden Ät höger nÀr man panorerar en OH Ät höger, inte bara de delar av kitet som stÄr till höger.

FörstĂ„r man vad jag precis menade? 😆

Postat

Javafan, det Àr bara att bredda ut. Oftast tycker jag dock att man fÄr bredare effekt med ett par ambiensmickar. SÀllan jag kör OHŽt sÄ starkt att hela settet följer med ut.

Postat

Om du jobbar efter den principen med en mittlinje, som bilden du infogat, sÄ Àr tanken att virveln kommer att hamna i mitten. Om du inte panorerar sÄ finns det ingen större anledning att anvÀnda tvÄ mickar eftersom du garanterat kommer fÄ fasfel annars. Jag panorerar ofta fullt pÄ OH och det Àr inte lika kritiskt som att tex panorera en nÀrmickad puka fullt ut. Lyssna efter en rimlig balans sÄ Àr det lugnt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.