Jump to content
Annons

Cymbaler i EZ drummer

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

EZ är svinbra måste jag säga men fan det går ju inte att skicka cymbalerna till egna kanaler dom finns ju inte ens i mixern utan ligger på OH och Rumskanalerna och det kan ju iofs. funka ganska långt. Håller på med en låt nu där det ska va cymbaler ganska högt i hela refrängen istället för hihat och cymbalerna blir lite för låga och krämar man då på så kommer ju allt upp i mixen. Typ hihat blir för hög allt jobb man lagt på att mecka med trummorna typ eq compressor och sånt på dom separata kanaler drunknar lite. Har testat att skära och eq:a för att minska på det andra och få kvar övervägande cymbaler men fan det blir inte så bra. Nån som har nån lösning? Tacksam för svar.

Göran

Annons
Postat

Jag vet inte om jag missförstår dig nu. Men du har ju en on/off knapp där du kan stänga av läcket till Overheaden? Då kan du ju öka OH kanalen utan att resten av trummorna tar över. Så får du justera rumseffekten med roomregeln. Eller är ju helt fel ute?

Postat

Bra koll Bone ska kolla kanske räcker med det tackar. Skulle ju vara bra bara om man kunde styra dom (cymbalerna) separat men man får inte allt för en 12hundring.

Göran

Postat (redigerat)

Fan ibland är man allt lite korkad måste jag motvilligt medge 😄 funkar bra att slå av läcket på OH. Man tappar iofs. lite av det fina med den kanalen men cymbalerna kommer ju fram så man kan ställa nivåer på dom separat. Och sen slog det mig, fan man bouncar ju givetvis OH (med läck på) och kanske även Rum (om man vill) i tur och ordning till varsin wavfil och importerar tillbaka dom sen och lägger dom på två egna reglar i mixern. Då är det klappat och klart för att dosera hur mycket man vill ha med av dom i trum-mixen, dvs. man får ganska bra kontroll på hela setet. Alla delar ligger på separata kanaler inkl. OH och Rum, skitbra.

Bra tips där Bone man tackar och bockar.

Göran

Redigerat av Burnin Sven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.