Jump to content
Annons

Allyawan FT. Soy & R-Ett


R_ett (oregistrerad)

Recommended Posts

R_ett (oregistrerad)

* LÅTNAMN: Dra mig ner

* ARTIST/GRUPP: Allyawan Ft. Soy och R-Ett

* GENRE: Hiphop

* LÅTLÄNGD: 4:24

* KOMPOSITÖR: R-Ett

* PRODUCENT: R-Ett

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: (mp3)

* STORLEK: (ex. 6,06 megabyte)

* STATUS: Färdig låt, ligger som exklusiv mp3a på sveriges största hiphopsite.

Om ni har lust att lyssna på lite hiphop så dra ner våran exklusiva mp3a på Frizon (Ligger på framsidan).

Komentera gärna om ni vill. Jag R-Ett som proddat, mixat samt lagt vers nr 3. Låten är en gjord en sen natt för ett par månader sedan, men tycker ändå den är fet och nyskpande innom genren på något sätt.

Om ni vill höra andra saker jag gjort så finns det på min artistsida på samma site under namnet R-Ett. Länk: R-Etts Artistsida. Dessa låtar är dock ca 2 år gammla. Fast fortfarande feta 😎

Ha det bra!

Redigerat av R_ett
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

inte min kopp om te men visst, det lät bra proddat!

En sak jag alltid undrat över.. Varför ska alltid alla rap låtar på svenska (som ännu inte är upptäckta) handla om tragiska saker? Seriöst.. Ni rappar om hur dåligt allting är, ni är uppväxta i gethot, vilket jag också är men inte fan skulle jag ställa en donna i mina låtar och låta henne sjunga om att det var så fattigt under min uppväxt osv osv..ni rappar om sorgliga saker som hänt, å bla bla bla.. (det kanske är själva grejen med rap ? Jag vet inte, undervisa mig!! 🙂 ) Nu säger jag inte detta till dig, efter som jag inte hört dina låtar men du sysslar ju med sådan musik!

Kan ni aldrig rappa om något intressant? Typ, något bra som hänt! 😱

Det är ju nästan tragiskt att lyssna på er ibland.. Deprimerande.. Är ni deppiga?

Detta är inte enbart till dig uttav rent allmänt..

Och nu ska jag självklart inte dra alla över samma kam, det finns säkert många som rappar om andra saker, bara att jag aldrig hört något av det.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

R_ett (oregistrerad)
inte min kopp om te men visst, det lät bra proddat!

En sak jag alltid undrat över.. Varför ska alltid alla rap låtar på svenska (som ännu inte är upptäckta) handla om tragiska saker? Seriöst.. Ni rappar om hur dåligt allting är, ni är uppväxta i gethot, vilket jag också är men inte fan skulle jag ställa en donna i mina låtar och låta henne sjunga om att det var så fattigt under min uppväxt osv osv..ni rappar om sorgliga saker som hänt, å bla bla bla.. (det kanske är själva grejen med rap ? Jag vet inte, undervisa mig!! 😄 ) Nu säger jag inte detta till dig, efter som jag inte hört dina låtar men du sysslar ju med sådan musik!

Kan ni aldrig rappa om något intressant? Typ, något bra som hänt! 😆

Det är ju nästan tragiskt att lyssna på er ibland.. Deprimerande.. Är ni deppiga?

Detta är inte enbart till dig uttav rent allmänt..

Och nu ska jag självklart inte dra alla över samma kam, det finns säkert många som rappar om andra saker, bara att jag aldrig hört något av det.. 😄

Hadde skrivigt ett låååååååååångt svar men råka radera allt! 😄

Iaf, skriver det kortfattat nu.

Varför hiphopare har en "depresiv" framtoning i sina texter?

Detta beror nog på att uttrycksformeln passar. Punkare skriver ofta om politik, trubadurer om naturen och smörsångare om kärlek.

Varför tjatar rappare om ghetton?

Vissa rappare känner väll att dom vill tillhöra något, precis som Bratsen i innerstan.

Jag kan givetvis bara tala för migsjälv, men skulle gissa på att mina svar ungefär passar in me verkligheten. Är inte grundare av hiphop och är inten extremtutövare, gillar många sorters musik. Orka begränsa sig och vara den ena eller andra.

Ha de bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn, 50 cent har blivit skjuten nio gånger vid tolv olika tillfällen, need I say more?

Angående låten: jag har fortfarande lite svårt för svensk rap, men det är något jag försöker vänja mig av med och den här låten hjälpte faktiskt till för den var jävligt bra! Lite dåligt med diskant i mixen bara, annars är det bra! Kan inte påpeka något om text eller flow eller gå djupare in på ämnet för jag har bara lyssnat en gång och är jättesugen på att spela xbox nu. Men bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

R_ett (oregistrerad)

surikatmamma

Tack för relevant kritik,

Soundborn

Nu är det ju ingen "donna" som sjungit något i denna låten, så vet inte riktigt vad du försöker komma till med den komentaren? Senn så kan ja ju tillägga, om det gör någon skillnad att Jag har bott i Gbg´s innerstad hela mitt liv, förstår dock inte vad det har med låten att göra, då den inte avhandlar ämnet överhuvudtaget.

Detta är ingen låt om ghettot, tvärtom.

Redigerat av R_ett
Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn, 50 cent har blivit skjuten nio gånger vid tolv olika tillfällen, need I say more?

Angående låten: jag har fortfarande lite svårt för svensk rap, men det är något jag försöker vänja mig av med och den här låten hjälpte faktiskt till för den var jävligt bra! Lite dåligt med diskant i mixen bara, annars är det bra! Kan inte påpeka något om text eller flow eller gå djupare in på ämnet för jag har bara lyssnat en gång och är jättesugen på att spela xbox nu. Men bra!

Jo..

Jag har säkert missförståt hela genren av musik..

Ska inte gå in på nånting jag inte kan något om..

Ber om ursäkt..

Jag undra bara varför alla svenska (ej upptäckta) rappare måste sjunga om hur dåligt dom har levt osv..

Även kompisar till mig som bott i hus hela livet med riktigt gott ställt rappar tom om deras dåliga uppväxt när dom inte haft någon dålig uppväxt..

Kanske är en oskrivel regel inom rap, jag vet inte..

Sorry om du tog det kränkande, jag var bara nyfniken! 😛

Edit: som jag sa i början så handlade detta inte om din låt!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

I viss hiphop, speciellt amerikansk, så är det ju väldigt vanligt med texter om hur man jobbat sig upp från ingenting, och jag tror att det till viss del har att göra med att många av de stora stjärnorna där faktiskt har haft det rätt tufft som unga. Men jag tror också att det på senare år har utvecklats en sorts självironi, där man driver med stereotypen av sig själv. Om man tar Dr Dres skiva 2001 som ett exempel så förstår man att han (Dre) själv driver med den inriktning han själv var med och skapade, genom att rappa om hur alla tjejer är dumma i huvet och bara är till för att knulla. Lyssnar man på det helt utan någon frame of reference kan man ju lätt få för sig att han har dessa knasiga åsikter, men jag tror (hoppas?) att det handlar om att han har utvecklat lite självdistans.

Lyssna på Let's get high, Fuck You, Xxplosive och Ed-Ucation och från skivan 2001 och njut! 😏

I den svenska hiphopen vet jag inte om det är så mycket anekdoter från förorterna, Latin kings höll ju på med det men nuförtiden tycker jag att det är ganska stor spridning i texterna. Sen är det ju rätt vanligt i all musik att man skriver hoppfulla texter om något negativt, det är knappast exklusivt för hiphopen.

För att avsluta min trådkapning så lyssnade jag på låten igen, och den börjar sätta sig. Bra jobbat. Nu ska jag vara tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

aaahh!! samuel nazari min gamla kompis... vi skrev en poplåt ihop för en massa år sen, hehe, och så skulle vi göra en spelning ihop, han och mitt band.. det var den tiden när han hade pipig röst och var en fantastisk sångare! 😎

han är ju som vanligt riktigt grym. detta är bra, särskilt allyawan!

hälsa samuel om du träffar honom!

/josef

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vart det nyskapande skulle sitta i den här låten, men fattar väl inte genre'n i sin helhet för att kunna bedömma små nyanser...

jag tycker det låter för likt alla annan hiphop som spelas för att tycka : what? vad är det här!!!??? ..låter ovanligt för att vara HipHop..

så..sorry, inga nytänkande stilpoäng från mig.

Jag tycker dessutom att mixen och rösterna inte sitter ihop ordentligt.. kontrasten hörs mest mellan kicken och lead-rap'en, men det kanske ska vara så.. jag tyckte det lät konstigt i allafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...