Jump to content
Annons

Sajter...

Recommended Posts

monz (oregistrerad)
Postat

Hej! har kollat runt hÀr nu ett tag, jag hittar ingen bra trÄd om tips pÄ musiksajter.

Jag skulle vilja ha ngr bra tips pÄ sajter dÀr man kan lÀgga upp sina lÄtar pÄ (förutom hÀr dÄ).

Jag planerar inte att ta betalt för min musik dÄ jag hellre ser att folk laddar ner den Àn att skita i den. AllstÄ bör man inte behöva pröjsa för att lÀgga upp den...

Men ta gÀrna med sÄdana alternativ med, ifall man Àndrar sig...

Tack i förhand...

MVH/Niklas

Kolla oxo in min sida om ni vill, med mitt nystartade projekt "Fallen Angel":

www.myfallenmusic.tk

Hejs...

Annons
Postat

Googlepages Àr som ett lite begrÀnsat "vanligt" webbhotell, fast gratis. AlltsÄ inte anpassat specifikt för musik. Men naturligvis gÄr det att lÀgga upp musik dÀr lika vÀl som nÄgot annat, dock fÄr du ju inte communitydelen av mÄnga rena musiksidor, dvs inte lika stor chans för folk att upptÀcka dej den vÀgen.

Det finns ju alltid myspace, verkar ju poppis, Àven om det Àr pÄ tillbakagÄng (duh! det var ju ett halvÄr sen myspace var hett).

Sen kan du ju vara lite experimentell och göra en torrent t ex, vips sĂ„ behöver du ingen server alls (men dĂ€remot en dator som stĂ„r uppkopplad dygnet runt. 😄 )

monz (oregistrerad)
Postat

Ok, men finns det nÄgra motsvarigheter till typ mp3.com Ä dyligt. Som e bra dÄ..

Postat (redigerat)

varför inte myspace.com? dÀr kan du lÀgga upp 4 lÄtar. Sen kan du lÀnka till din egen sida om du vill ha fler lÄtar. DÀr finns det nog större potential att nÄ fler mÀnniskor Àn en "vanlig" sida...

Dock Àr det ju mÄnga som Àr reggade dÀr och det finns sÄledes vÀldigt stort utbud av musik dÀr..

Redigerat av pennudd
Postat

Finns ju ocksÄ Jamma.se jag har inte nÄgot konto dÀr sjÀlv men en kompis har lagt upp sin grupp dÀr och han sÀger att det funkar bra. Synd bara att man mÄste vara registrerad för att kunna lyssna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.