Jump to content
Annons

Var köpa logic för PC


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Det finns en anledning till att jag håller mig kvar vid Logic för PC och det är helt enkelt av hänsyn till miljön. Tycker nog att vi musikintresserade borde ha en större miljömedvetenhet marknade formligen svämmar över av programvara och nya pluggar. Det kan ju inte vara så svårt att förstå att det kostar ström att ta fram det här. Produktionen av nya datorer och alla manicker i form av extern hårdvara kostar ju oxå miljöpåverkan. Driften av allt det här inklusive skrotning/återvinning skitar ju oxå ner en del.

Men försök att vara lite mer bitter, nej blanda in miljön och hela hans moster också 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Oj vad trött man blir men iofs. så har jag ju pratat både här och på kontrollrummet så jag kanske aldrig sa här hur det ligger till. Jag har nämligen tre datorer och två logic vill ha ett logic till till min tredje dator så enkelt är det. Tänker verkligen inte installera nåt över min gamla fungerande 5.2 iom. allt strul som det är runt dom här programmen litar helt enkelt inte på att det funkar. Men på en ny spelar det ju ingen roll förutom förlorade pengar då och det kan jag ta om det skulle bli så.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah! Fattar! Då är det ju en helt annan sak. Att du hade två och ville ha en tredje framgick inte av dina tidigare inlägg. 😊

Tyvärr är det såhär, att i och med att Apple köpte upp Emagic, så övergick distributionen av Logic från Roland Scandinavia (som faktiskt hade det tidigare) till Apple själva. Alla musikhandlare med lagerex av Logic 5 och/eller 6 erbjöds vid detta tillfället då att få skicka in sina gamla ex och få nya Logic Pro 6 och Logic Express 6 i utbyte. Tror inte det finns någon musikaffär i hela sverige som missade detta. Detta är alltså anledningen till att 5'an för PC/Mac inte längre går att få tag på i butik. Dessutom är det ganska svårt att få tag på den begagnad också, pga att alla med Logic Gold/Platinum 5 fick ett otroligt förmånligt uppgraderingserbjudande då Logic Platinum 6 blev Logic Pro - nämligen att uppgradera till Logic Pro 6 (innehållande alla mjukvarusynthar etc som var tillval tidigare) för endast 2995 kr...

Antar att många hoppade på det tåget också. Men det är klart... kanske finns nån som migrerat till cubase på senare år från sin Logic 5 och vill sälja sitt ex..

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo så gick det förmodligen till och samtidigt så passade tydligen Emagic på att döpa om silverversionen från och med version 5 till audio. Sen lanserade man den här Big Box versionen och fick den att verka som den ultimata versionen med det värsta av det värsta Logic version 5 med allt i en värdefull investering för framtiden står till och med så på Boxen. Jag menar varför i helskotta packar man in sin blöjversion i ett monsterstort paket och fyller det med syntar som du bara kan köra i demoläget i 30 dagar om du inte köper licenser. Det finns ju ingen logic 😉 i det mer än att håva in lite mer casch innan tåget har gått.

En annan sak varför i hela fridens namn måste alla programhus packa sina CD skivor i dom där stora kartongerna typ ju större kartong ju mer vill folk betala eller ja fan bara det får ju en att undra. Kommer ju för guds skull inte ens med en riktig manual nu för tiden utan man får blänga till ögona blör på en skärm. Det är ju lite skrattretande att öppna programmet och hitta en vanlig CD i bästa fall i ett pappfodral och så ett papper där det står gå till den och den hemsidan så kan du regga dig och få support. Fattar dom inte att det kostar i förhållande till volym oxå när man fraktar saker till återförsäljarna/kunderna.

Nåja jag kommer att hålla mig till Logic platinum och PC det kan man lugnt räkna med och även om jag vill komma med eller svara inlägg på forum där det pratas Logic. Den friheten tar jag mig helt enkelt och vill jag lägga ner så gör jag det men cubase i min maskin eller en mac i mitt hus kommer aldrig att ske.

Om inte annat så kommer jag väl att hänga kvar med mitt Logic PC snack det verkar komma väl till pass för alla konsumtionsekvilibrister till världsmästarungtuppar som behöver öva på sina bror duktigfärdigheter och konsten att servera drypande spydigheter 😄 . Ha det nu riktigt gött pöjkar och skrota macen köp en PC 😄 nu måste jag ut och klippa gräset.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Japp.. Men bara om du har en tidigare registrerad Logic för PC installerad.. Det är uppdateringen till senaste Logic för PC alltså.

Lite sent svar ^^. Men den länken som post:ades innan, är det fulla versioner av Logic?

Redo för användning? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Kan inte tänka mig att det skulle vara nån större skada om du råkade hitta fulversionen av 5.2 iom att logic för pc inte har sålts sedan början av 2000 talet om jag inte minns fel. Annars så går det att få igång osx på pc hårdvara nu för tiden och då kan du ju köpa senaste versionen av logic som är riktigt jäkla mycket bättre.

Vill du absolut ha en PC version så har jag en Big Box dvs Logic Audio 5 (som även är auktoriserad för på båda plattformarna och uppgraderingsbar till senaste mac versionen) på hyllan. Du får den för 500 + frakt

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...