rainydays Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 (redigerat) Angående kablar så brukar thomann ligga bra mycket bättre i pris än svenska affärer (ibland halva priset). Så satsa på de som ligger i medelklassen ungefär, Cordial tex (inte de allra billigaste). Redigerat 26 augusti 2006 av rainydays
solid studio Postat 26 augusti 2006 Trådstartare Postat 26 augusti 2006 Jag blir tokig, enda kabeln jag hittat är xlr > xlr, skulle du kunna hjälpa mej hitta dom 2 andra, finns det ens ca 10mlångt xlr hona > rca hane? eller måste jag köra adapter?
danron Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Varför inte bara köpa M-Doc från EMU? Då blir ditt 1212m nästan som ett 1820m. http://www.emu.com/products/product.asp?ca...1&product=10229
rainydays Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 (redigerat) Jag blir tokig, enda kabeln jag hittat är xlr > xlr, skulle du kunna hjälpa mej hitta dom 2 andra, finns det ens ca 10mlångt xlr hona > rca hane? eller måste jag köra adapter? Verkar nästan som om du måste köra med adapter eller löda själv. Men frågan är inte om du egentligen borde köpa ett par XLR-tele istället och köra tele->rca adapter. Det känns nästan som en bättre investering med tanke på att användningsområden är större. Redigerat 26 augusti 2006 av rainydays
solid studio Postat 26 augusti 2006 Trådstartare Postat 26 augusti 2006 Danron, M-Doc finns ju ingenstans att köpa? Den ser ju klart intressant ut... Då skulle jag inte behöva köpa nåt annat än kablar och mic+tillbehör... Billig är den inte... Rainydays, Mjo låter ju kanske mer vettigt, om det går så är det ju enklare så. Får kolla om jag hittar såna kablar då... Skulle du kunna länka till några bra mellanklass kablar? Vore jätteschysst! =) Finns ju så många kablar att jag får ångest bara av tanken...
rainydays Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Cordial som jag nämnde tidigare är schyssta kablar. Exempelvis http://www.thomann.de/thoiw5_cordial_ctm10fpsw_prodinfo.html Den kan du dessutom använda till dynamiska micar tex. Vill du däremot kunna använda den till kondensatormicar med fantommatning så får du köra en XLR-XLR. De funkar dessutom bra till monitorer om du skaffar det i framtiden.
rainydays Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 (redigerat) Så antingen en XLR hona->tele hane kabel och en tele hona->rca hane adapter. Eller en XLR hona->XLR hane kabel och en XLR hona->rca hane adapter. Vad som är bäst avgörs ju av vad du tänkt göra i framtiden. Redigerat 26 augusti 2006 av rainydays
solid studio Postat 26 augusti 2006 Trådstartare Postat 26 augusti 2006 Borde jag returnera 1212m, och skaffa 1820m istället eller köpa dom delar jag listade tidigare, m-patch2 ...
rainydays Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Det finns ju faktiskt en poäng i det. Hur många in/ut-gångar har du behov av? Personligen skulle jag nog satsa på Ljudkort: Presonus Firebox Mic: TSM MT87s eller Studio Projects B1 Preampsen i fireboxen tycker jag är så pass bra att du inte behöver en VTB1. Vill du ha ett mer färgat ljud sedan kan du ju komplettera med en. Då kommer du trots allt ganska billigt undan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.