Jump to content
Annons

ny låt


pennudd

Recommended Posts

# LÅTNAMN:stick like glue

# ARTIST/GRUPP:-

# GENRE:Goth rock

# LÅTLÄNGD:3.12

# KOMPOSITÖR:Markus Nyberg, Kristoffer Karlsson, Sheraye

# PRODUCENT:Markus Nyberg

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR:2004

# FORMAT: mp3

# STORLEK:3mb

# STATUS:har ingen aning om status... nästan klar, men ändå inte riktigt. FAst mer klar än oklar. Kanske lite grönt också

Den här hörs att den har några år på nacken... Dvs ett annat ljudideal senare... Jag vill bara veta om den är bra eller suger pung. inte att den låter ute i prodden (det vet jag redan hehe 😱

Första låten med metal inslag överhuvudtaget för mig... så här blev jag av med metal oskulden...

Sheraye ska ev ha med den på en demoskiva och ville visa lite olika låtar som vi har skrivit. så... bra eller anus? plus eller minus? tummen upp eller ner? botten ellre toppen. Hit eller shit?

Jag vet... kaggen försvinner i sticket... VARFÖR HAR JAG TAGIT BORT DEN? irriterande, jag vet

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm, jag trodde att det skulle vara mer metalligt, men inte mig emot att det inte var det. Känns snarare som pop/rock. Men ganska bra sådan.

Om jag ska försöka bedöma det utifrån att det ska vara en metal-låt, så saknar jag botten i mixen. Känns väldigt klent på alla plan. MEN om man istället ser det som en radiopoplåt så förändras allt. Då är det egentligen bara trummorna som låter lite knas.

Jag säger tummen upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

stenberg (oregistrerad)

Bra låt med en refräng som sätter sig snabbt.

Dock alldeles för klena trummor och gitarrer

Mer tryck i ovannämda instrument tror jag att låten blir RIKTIGT bra!

Nyfiken på hur den kommer att låta med dessa ändringar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt OK låt, men 2004 känns faktiskt redan otroligt daterat (tänker på de starka Evanescence-vibbarna). Fast iofs, vid 01:41 åker vibbarna direkt tillbaka till pudelrockens åttiotal - blev tom lite chockad när de ackorden dök upp från ingenstans 😉 Men låten är det inget fel på, och sångerskan sjunger bra.

Så dags för lite kritik och tips.... :

Ljudet är som många sagt lite klent. Om du vill göra nåt snabbt skulle jag råda dig att sänka virveln (främst i refrängen) och höja kaggen. Lite reverb på virvel och cymbaler/hats skulle nog inte skada heller.

Gitarrsololjudet är faktiskt rätt uselt 🙂 Tänker på de tidiga digitala Boss-effekterna (typ ME-5). Byt sound och använd lite stereobredd och delay! Även spelstilen där borde kunna förbättras lite (tex mer vibrato på de sustainade tonerna).

Sen får man känslan av att producenten precis lärt sig hur man gör stu-stu-stu-stutter-klippning och det blir lite trist att höra samma teknik användas hela tiden (även då det blandas med lite lo-fi då och då). Jag tycker att du bör utöka "effekterna" med andra varianter - eller dra ner på hacket. Även här kan du använda dig av stereobredden - panorera och lek!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter riktigt bra om det här! Gillar refrängen!

Fixa till en fetare och tyngre ljudbild..trummorna och vissa gitarrdelar låter lite tunna..iofs en smaksak..men låten är bra och lite mer tyngd i musiken skulle passa bättre till rösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är smaskigt. Ideal hit och dit. Passar mina öron just nu iallafall,

och allt låter phett i dessa högtalare jag begagnar för tillfället. Överraskande

trevligt stick med ackegura. Nä vadå, detta får tummen i arslet att åka ur och

rakt upp i luften! 🙁

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Softare evanescence.. låter mer som en popkille som står vid sargen och inte kan släppa taget o komma in i rinken 🙁

Det suger absolut inte paket, men det låter kluvet åt så många håll.. antingen är jag ljudskadad men hör R&B, pop, rock, goth, Nu-metal, hiphop i det här... vad som är vad kan jag inte peta på men..kluvet watson, kluvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Softare evanescence.. låter mer som en popkille som står vid sargen och inte kan släppa taget o komma in i rinken  🙁

Det suger absolut inte paket, men det låter kluvet åt så många håll.. antingen är jag ljudskadad men hör R&B, pop, rock, goth, Nu-metal, hiphop i det här... vad som är vad kan jag inte peta på men..kluvet watson, kluvet.

haha... det är just det som är roligt när man proddar... att överprodda är lätt... Men jag gillar att lägga på lite för mycket more is not less... eller vad heter det?

tack för inputen...

Jag har gjort mer låtar med distade gitarrer efter den här. Men jag har nog alltid blandat in lite r´nb och hiphop i det hela... även fast det andra jag har gjort är mer genre anpassat. Dock är det ju allitd roligast om man blandar olika stilar tycker jag. Nån gång kommer jag förhoppningsvis träffa rätt va? eller kanske inte förresten 😱

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...