furstan Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 (redigerat) Hej, Jag har Cubase SX3 och kör bara med de inbyggda pluggarna. Känner dock att vissa inte räcker till riktigt, speciellt reverb och kompressor. Multibandskompressorn funkar till det jag använder den till (lite pillande i basen för det mesta) men den vanliga kompressorn börjar jag tröttna lite på. Och reverben är ju inte så mycket att tala om heller faktiskt. Så jag tänkte be om lite tips på framförallt dessa pluggar. Är det några andra pluggar som folk brukar klaga på i Cubase? Några som inte håller måttet? Mvh Kristoffer EDIT: Och så behöver jag ett program som visar en EQ-kurva för det ljud som spelas (som i winamp t.ex. fast en mycket mer noggrann) Redigerat 20 augusti 2006 av furstan
Linus Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Åhå. Jag förutspår ännu en utdragen diskussion om UAD-1, TC Powercore, TC Native-pluggarna, Voxengo, Wave Arts, Waves Renaissance, Altiverb, Kjaerhus Gold Series, PSP Audioware m.fl. Alla har olika smak, testa en demo 😱 KVR Audio har det mesta listat i pluggväg, både gratis och kommersiellt.
Claes Holmerup Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Du glömde nämna de helt underbara pluggarna från Sonalksis. Deras demoversioner är körbara i en hel månad med full funktion, så att man hinner bli ordentligt beroende... 😱
furstan Postat 20 augusti 2006 Trådstartare Postat 20 augusti 2006 Tack för tipsen. Ska ta och sätta mig in i alla demoversioner så fort jag får tid =)
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Listan måste påökas med Kjaerhus. Ju.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.