Jump to content
Annons

TeeExx


Recommended Posts

LÅTNAMN: TeeExx

ARTIST/GRUPP: jag själv

GENRE: 80-talssynthjazz...

LÅTLÄNGD: 1.50

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 1988?!..kanske...

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.52 megabyte

STATUS: Hempul

Jag hittade en gammal tape med denna låt! Kom till på så sätt att jag hade lånat en Yamaha TX81Z-modul. Gillade bara en av patcherna, så jag lirade in den här låten och lämnade sedan tillbaka burken. 😛

Övriga prylar är en Casio VZ10M och en Maison-gitarr med piezomick. Alltsammans med ett vackert Roland DEP3-reverb på toppen!

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
haha fan vad 80. ja småflinar när ja hör den, låter som gamla sköna repriser på TV3. 😄

På nått sätt är den sjukt konstig också. Typ Hawaii-80-drama-glad-äventyr-spion. 🙂

😛 Jo, jag var nog inne i min filmiska period när den här kom till.

"Hawaii-80-drama-glad-äventyr-spion" låter klockrent! Det är taget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, vad vidrigt! Är fan svag för sånt här. Man blir äcklad samtidigt som man blir glad. Nästan lite porrkänsla. Pausbild i lokalteve möter hårsprayad pastellig porr.

Haha! Klockren kommentar! Kan inte annat än hålla med! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det var råbra ända tills gitarren kom in i bilden. Eller, det var bra en stund då också tills den och det där bell-ljudet smörade till den och fick det att låta som pingsvännernas årliga konferens i nyhem.

Men jag tror jag är ganska ensam om att göra den assosiationen, så det är nog lugnt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det var råbra ända tills gitarren kom in i bilden. Eller, det var bra en stund då också tills den och det där bell-ljudet smörade till den och fick det att låta som pingsvännernas årliga konferens i nyhem.

Men jag tror jag är ganska ensam om att göra den assosiationen, så det är nog lugnt =)

Pingstvännernas årliga konferens rockar FETT, bara så du vet!!! 😉

Gissar att det är "jazz"-ackordspartiet du menar. När plocksynthen har tystnat. Jag var skitstolt över dom där harmonierna då vill jag minnas. 😉

Råbra en bit ändå...det tackar man ödmjukast för!

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön och tight spelad låt!

Den skulle även kunna passa till bingolotto-utropning. Blunda och hör rösten i huvudet: B14, Bertil Fjorton, d33, David trettiotre.....

Sicken effekt där är på gitarren vilket bl.a framgår vid 0.58 :rolleyes:

Du behöver nog inte slänga på nån exciter iaf :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön och tight spelad låt!

Den skulle även kunna passa till bingolotto-utropning. Blunda och hör rösten i huvudet: B14, Bertil Fjorton, d33, David trettiotre.....

Sicken effekt där är på gitarren vilket bl.a framgår vid 0.58 😮

Du behöver nog inte slänga på nån exciter iaf 😛

Tack Matthew! Ja visst är den lite skön ändå mitt i allt elände... (vissa andra vågar ju inte erkänna det!) 😉

Haha...ja den tonen vid 0.58 är fina grejer! DEP3:an har ju gått till historien som en av de risigaste reverben nånsin, men här gör den ju sitt jobb med bravur! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo dom där sounden känner man ju igen, tillsammans med en TR-707 hade jag dock ofta... MC-500'n står fortfarade i garderoben och dammar...  😉

Kul att höra lite fler gamla alster på forumet, ljudmässigt tycker jag ofta dom står sej bra...  😄

VZ10M var faktiskt en helt ok rackburk, trots att det stod Casio på frontplåten. (Den såldes också som Hohner HS-2/E har jag fått veta sen). Grym på feta pads och krispiga klockljud. Men den brusade lite mycket...

VZ-10M.jpg

Den här låten tror jag är ihopsnickrad i SYS503-sequencern ("Director S") i Roland S-50. Samplern som man kunde koppla monitor till. Det var ju hur grymt som helst då! 😮

Jag ska se om det inte finns fler gamla godingar i arkivet. Delar med mig isåfall! (se det som ett löfte/hot) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Så j-a fränt! På 80-talet spatserade jag omkring i 70-tals kläder som en protest mot ... tja, 80-talet kan man väl säga. Jag tycker inte riktigt lika illa om 80-talet idag men men. Är man idealist så är man väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

F** VA BRA....! 😛

Tänker lite på Toto/westcoast.......&när jag packa upp DX7:an 1984 🙂

Tack för det Fogden! Men fan, lät du såhär redan 84? Då var jag ju fyra år för sent ut med den här ju...

Vad betyder bajsbilden? Är det nåt dolt budskap om min låt eller? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltsammans med ett vackert Roland DEP3-reverb på toppen!

Har faktiskt kvar min DEP-5 i racket... 🙂 Låten skulle ha passat i vilken svensk dokusåpa som helst på åttiotalet. 😄 Bra ljudkvalitet för övrigt, på vad är den inspelad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt kvar min DEP-5 i racket... 😄 Låten skulle ha passat i vilken svensk dokusåpa som helst på åttiotalet. :rolleyes: Bra ljudkvalitet för övrigt, på vad är den inspelad?

Det är rakt in på kassettdäck via en Fostex 350-mixer. Sen har den gått en generation kassett till, sen in på CD och nu in i datorn där jag brustvättade och snabbmastrade lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...