Jump to content
Annons

Perrra - Believe (Original Instrumental Mix)


trancer

Recommended Posts

Annons

Låter helt klart bra.. Tycker att bastrumman limiter distar ganska mycket... Pianot är rent ut sagt as skönt när det kommer in. Men när leaden är i full gång känns dat faktiskt ganska livlöste. Låten saknar ett riktigt drag. efter en stund kommer pianot in igen och ger en varm känskla. Men tycker fortfarande att det öär lite tradigt. Som sagt älskar jag pianot men resten av låten är ganska random och tradig 🙁...

Betyg: 7/10

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt klart bra.. Tycker att bastrumman limiter distar ganska mycket... Pianot är rent ut sagt as skönt när det kommer in. Men när leaden är i full gång känns dat faktiskt ganska livlöste. Låten saknar ett riktigt drag. efter en stund kommer pianot in igen och ger en varm känskla. Men tycker fortfarande att det öär lite tradigt. Som sagt älskar jag pianot men resten av låten är ganska random och tradig 🙁...

Betyg: 7/10

Ok förstår precis vad du menar för jag hade samma känsla, men samtidigt så släpper jag låten ändå, för annars ligger den bara o skräpar.

Märkligt nog är det 2 olika breaks, 2 olika refränger med 2 olika melodier i .

Men men.. så blir det ibland 😉 Men jag släpper den ändå! skit samma 😄

Tack för svaret

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Dj Squash (oregistrerad)

Tjena!

Jag tycker den e rätt skön, men kanske inte den bästa jag hört, men ändå skön.

Men du Perrra, du gör asgoa parodier. Jag tycker du ska fortsätta med det, det är du bäst på! 😉

Keep working!

Mvh//Dj Squash

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag tycker den e rätt skön, men kanske inte den bästa jag hört, men ändå skön.

Men du Perrra, du gör asgoa parodier. Jag tycker du ska fortsätta med det, det är du bäst på! 😄

Keep working!

Mvh//Dj Squash

Hehehe.. Tackar .

Som sagt, detta är kanske inte den bästa produktion jag gjort, men jag släpper den ändå ! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, detta låter jue helt okey. Grymt pianospel:) Fast ändå inget direkt märkvärdigt . Men låten håller och det är välgjort!

hehe tackar.. alla säger att dom gillar pianot .. och det är ju sköjj! för det jobbade jag faktiskt en hel del med.

Puss puss (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

Det är bra o fint sound, men som föregående talare det är inget man läger på minnet.

En mer catchig melodi som är prioriterad kanske? Det är mer en bakgrund till en melodi känns det som

Link to comment
Dela på andra sajter

En mer catchig melodi som är prioriterad kanske? Det är mer en bakgrund till en melodi känns det som

DEt är ju nästan det som är meningen, det blir ju en bakgrundslead till pianot som kommer i refrängerna.

tack annars för svar 😏

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt okej låt som skulle funka som ett "utfyllnadsspår" på en eventuell platta men kanske inte nån låt som man skulle köpa skivan för. Pianodelen är dockk asskön, gör en lugnare låt som bygger mer på den delen (tycker jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt skön låt faktiskt, tycker du kunde lägga ner mer energi på produktionen, det kunde varit värt det, och släng på några oväntade grejer emellanåt. Det känns väldigt standard nu. Och som sagts redan kanske lite grötig produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade någon spelat up detta för mig och sagt det var perrra, hadde jeg sagt: "NO WAY!"

edit: Så dåligt tyckte jag det var.... Hade varit bra om det var en nybörjare i FL, men du borde va erfaren musiker nu efter alla dessa år...

Sorry Perrra, men... Det är min mening. . .

Redigerat av Kenta K
Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig är den inte, men inte klar heller... Du blir tvungen att finslipa den en del, men jag gillar melodin och det tunga rycket i början... får fart på mej iaf. Låter väldigt likt Airbase tidiga låtar... Bara bra ju, själv ska jag precis börja med trance... Hårdvaran är på väg från tyskland as we speak... =) Kanske nån dag postar jag mina demos här på forumet, och hoppas att iaf hålla sån här klass då...

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

låter mycket typ rebirth över det hela

känner att ambitonen är helt rätt!!! början byggs upp och byggs upp till en härlig nivå som bara ligger och spelar på.

intressant lösning med pianot som kommer in helt solo efter allt. man skulle kunna prova en version där pianot följer med lite mer, spelar lite mer och helt klart starkare och som ligger ovanför allt annat, som en klar melodi, som nu så drunknar den i allt det andra, lyft fram den! bra tänk annars

kanske för mycket ekostuds på pianot, blir mer effektitfullt om det får komma då och då och inte hela tiden, det bör provas helt klart

ett bra sätt att bygga upp en låt är att som du har separare trancet med pianot för att med tiden försöka förena dem båda, som nu så blir det liksom dubbelt, trancet först, sen pianot och så upprepas allt detta, försök hålla en linje som leder till en punkt där både trancestuket och pianot bara glider in i varandra i en skön extas.

Grym låt annars, fortsätt bara!!!

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...