Jump to content
Annons

Dags för skryt igen...


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

......Om detta råder naturligtvis delade meningar.

Detta är mitt sätt.

Så finns det de som pysslar med musik som sin hobby.

Redigerat av unbornichen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

......Om detta råder naturligtvis delade meningar.

Detta är mitt sätt.

Så finns det de som pysslar med musik som sin hobby.

Just det.

När upphör det att vara bara en hobby förresten tycker ni?

Om man sjukskriver sig från jobbet i tre dagar för att sätta en mix, lever man farligt då? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

......Om detta råder naturligtvis delade meningar.

Detta är mitt sätt.

Så finns det de som pysslar med musik som sin hobby.

Just det.

När upphör det att vara bara en hobby förresten tycker ni?

Om man sjukskriver sig från jobbet i tre dagar för att sätta en mix, lever man farligt då? 😉

Inte om det blr en helvetes BRA mix 🙂

/Reason

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, det KAN var denna lilla förskjutning i värderingar som håller på att sänka hela socialförsäkringssystemet... 🙁 Våra föräldrar skulle aldrig ha drömt om att sjukskriva sig för att gå och påta i trädgården, som var deras hobby....Men å andra sidan var de med på den tiden när man stod sina sjukdagar helt själva!

Nu är var och varannan hemma och mixar, fixar eller till och med jobbar svart, vilket den statliga sjukförsäkringen aldrig var tänkt för. Alla beräkningarna grundar sig på de verkliga sjuktalen hos befolkningen.

Oh shit vad jag blev både mästrande och tråkig332.gif Men inom en snar framtid kommer vi inte att kunna ha de nivåer vi har idag på grund av överutnyttjandet, och då kommer mixarna att sluta sjukskriva sig men de sjuka fortsätta vara sjuka1393.gif

Nu har jag typ femton sjukdagar de senaste tio åran så frågan är egentligen helt ointressant för mig personligen, men...äh..fattar ni? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, det KAN var denna lilla förskjutning i värderingar som håller på att sänka hela socialförsäkringssystemet...

Ähum... Nu skrev jag inte att jag belastar sjukförsäkringssystemet.

Du var nog lite snabb att dra slutsatser där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Musik slutar vara en hobby när det känns som ett jobb, ungefär: Jag måste vara klar med mixen eller dyligt innan jag kan........

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)
......Om detta råder naturligtvis delade meningar.

Detta är mitt sätt.

Så finns det de som pysslar med musik som sin hobby.

Just det.

När upphör det att vara bara en hobby förresten tycker ni?

Om man sjukskriver sig från jobbet i tre dagar för att sätta en mix, lever man farligt då? 🙁

Haha, låter mer som om att musiken blivit ett kall!!! 😕

Underbart!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

ja..

och efter som det var tack vare mig ( tror jag ) du grävde fram tråden igen så måste jag oxå säga grattis..

Men va fan, låten är ju riktigt bra Danny!

Verkligen känsla i den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ja..

och efter som det var tack vare mig ( tror jag ) du grävde fram tråden igen så måste jag oxå säga grattis..

Men va fan, låten är ju riktigt bra Danny!

Verkligen känsla i den!

hehe...

tack grabbar.

ska berätta om hur det gick till när jag skrev den nångång, men just nu är jag upptagen på andra linjen....hehe.

Dags för riksträff i höst fan, på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Håller med, name place and time, Ill be there. Träffen i Jönköping nu i våras kom ju av sig.

Yes!

Kör i sensommar/höst. Jönköping låter perfekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Himla kul att läsa att en del som hänger här faktiskt lyckas...

Samtidigt så vore det ju konstigt om inget av allt fantastiskt material som presenteras på forumet faktiskt publiceras.

Gärna mer sådana här info trådar från andra också då får man ju reda på vad som egentligen händer ute i världen. 🙂

och slutligen då GRATTIS till framgången 😕 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Hehe.

Tack för gratulationerna. Men det var ett år sen jag postade tråden.

Sen dess har allt gått åt helvete.

Link to comment
Dela på andra sajter

inga negativa vibbar nu va;)...

livet går i vågor antar jag, själv skall jag precis ut och försöka rida på en 😕 !

du har ju ändå fått en smutt av framgång... vilket måste sporra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, name place and time, Ill be there. Träffen i Jönköping nu i våras kom ju av sig.

Yes!

Kör i sensommar/höst. Jönköping låter perfekt!

Hoppla! Ser jag en IRL i Jönköping på gång i sensommaren? 😕

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud vilka gamla lik som flyter upp här. Även om jag måste erkänna att jag länge satt och läste med en klar känsla av deja vú, blev överraskad av Nattvaktarens plötsliga uppdykande, ända tills dåren med tomtemössan dök upp och orerade om missbruket av det svenska socialförsäkringssystemet.

Jävligt lurigt att tråden startade 2 july, min dimmiga hjärna tolkade datumet som en piinfärsk tråd. öh :rolleyes:

Nåväl, vet inte mer vad jag ville säga mer än att jag hoppas att Hacke och jag får uppträda på bröllopet, vi har tränat in ett litet skådespel som gestaltar processen från den första lilla smileysen till den skrikande, fula, skrynkliga, piercade, bajsluktande bäbisen. 😉 Jag kommer att vara smileysen by the way 😄

hoppla

®

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Nåväl, vet inte mer vad jag ville säga mer än att jag hoppas att Hacke och jag får uppträda på bröllopet

Nej för fan!

Jag har hört ögonvittnesskildringar om hur Hacke uppträder på bröllop.

Cowboyutstyrsel & den legendariska bakfyllebrunchen.

Tack, men nej tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåväl, vet inte mer vad jag ville säga mer än att jag hoppas att Hacke och jag får uppträda på bröllopet

Nej för fan!

Jag har hört ögonvittnesskildringar om hur Hacke uppträder på bröllop.

Cowboyutstyrsel & den legendariska bakfyllebrunchen.

Fandå. Vem är det nu som skvallrat?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Nåväl, vet inte mer vad jag ville säga mer än att jag hoppas att Hacke och jag får uppträda på bröllopet

Nej för fan!

Jag har hört ögonvittnesskildringar om hur Hacke uppträder på bröllop.

Cowboyutstyrsel & den legendariska bakfyllebrunchen.

Fandå. Vem är det nu som skvallrat?

Jag har bilder på det om någon vill ha...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Nåväl, vet inte mer vad jag ville säga mer än att jag hoppas att Hacke och jag får uppträda på bröllopet

Nej för fan!

Jag har hört ögonvittnesskildringar om hur Hacke uppträder på bröllop.

Cowboyutstyrsel & den legendariska bakfyllebrunchen.

Fandå. Vem är det nu som skvallrat?

Han, den stora mörka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny: Jag är nyfiken, om man lyckas göra en hit i din kaliber, vad för slags summor snackar vi om när det gäller STIM-pengar? Själv fick jag förra gången typ 300 spänn, vilket inte var så dumt eftersom att jag behövde pengar till lite snus och läskeblask. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Danny: Jag är nyfiken, om man lyckas göra en hit i din kaliber, vad för slags summor snackar vi om när det gäller STIM-pengar? Själv fick jag förra gången typ 300 spänn, vilket inte var så dumt eftersom att jag behövde pengar till lite snus och läskeblask. 😉

I mitt fall omkring 70.000 första året. Då delar jag med två co-writers.

En hit i den stilen jag skrev dör ju rätt snabbs så man kan räkna med 60% andra året & 20-30% tredje året. Sen är det över för den låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...