Jump to content
Annons

Skaffade vinylspelare

Recommended Posts

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Så var det dags för mig att gräva fram min Springsteen vinylsamling. Och då var det bara att skaffa en skivspelare. Så det blev en begagnad dual.

Nåja, spelaren är fin, men locket ack det locket. Vi talar om ett lock som är halvrökig plast. Och det är skråmigt och dimmigt. Med hurudana medel och verktyg får jag bort skråmorna, och plasten klar igen? Själv tippar jag på polerande bilvax, men jag vågar inte testa. Goda råd?

Andra problemet. Mina skivor är fettiga och fulla med fingermärken. Att borsta dem blir det inte bättre av. Vilket medel är tryggt och effektivt för mina vinyler för att få bort fett, fingermärken och få dem antistatiska? Nåt gitarrputsmedel, eller diskmedel kanske helt enkelt?

Låt höra!

Annons
Postat

Inte Yes, för det lämnar en "glansig" hinna av parafin. Gärna kondenserat vatten. Akta dig för kalkhaltigt vatten!

Locket kan du väl strunta i. Det lär inte höras ändå!

😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.