aspucko Postat 1 juli 2004 Dela Postat 1 juli 2004 LÅTNAMN: Taktexperiment A (Min takt) ARTIST/GRUPP: ASPucko GENRE: chip LÅTLÄNGD: 2.29 KOMPOSITÖR: som ovan INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: XM STORLEK: 18 kB LÅTLÄNK: http://www.student.lu.se/~mat03mab/mintakt.xm Lyckas ni pricka in taktarterna? Ber om ursäkt för att det kan börja låta Ingela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 juli 2004 Dela Postat 1 juli 2004 Låter fint som gatan detta. Håller nog med om den där ingelabiten... 🙂 En sak som jag efterlyser är lite snällare panoreringar. Just nu ligger blippandet i höger lur och basen i vänster. Lite jobbigt i längden. Gillar chip ljuden skarpt, vad i hela världen använder du för gear? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 1 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 1 juli 2004 Oj. Var inte mening att det skulle bli så felpanorerat. Jag kanske hade valt mono i Fasttracker som är programmet jag trackat med. Ljuden är från en modul jag hittade på datorn. Det är ju småsmå loopade samplingar bara med tracker-effekter på om jag inte minns fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Gooooevibbar från trackertiden!! Fast då rörde det sig om ProTracker på Amigan såklart. The almost original and best. 5-takt i början, sen växlar du mellan rakt och 7-takt, Ingelapartiet i 7-takt. Låter rätt krystat på sina ställen. Det är inte direkt som Sting som kan få 5-takt att låta som det naturligaste i världen. 😉 Men ett trevligt nostalgiäventyr var det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lemon Bird Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Jag lyckas inte lyssna på låten. Vad gör jag för fel?` /Johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Tror du måste ha en plugin till winamp för att kunna lyssna på xm-filer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars-Olof Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Nån som kan mp3:a så att även vi som inte orkar arra kan lyssna!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Varför i kackalandet lägger man upp i ett format som begränsar antalet potentiella lyssnare rejält??? 🙂 Kom igen med en mp3-version, tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Vad är problemet grabbar? Winamp har ju klarat av tracker-formaten (mod, s3m, xm) i flera år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Alla kör ju inte winamp. Alla har inte ens PC.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 VA??!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Alla kör ju inte winamp. Alla har inte ens PC.. Just det. Det finns en hel värld utanför. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Det finns mediaspelare som klarar xm-moduler till alla datorer och operativsystem. Man behöver inte ha PC och Winamp. 😮 Och varför lägga upp en 3 MB mp3:a när man kan ladda upp en 18 kB xm-fil?!? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Det finns mediaspelare som klarar xm-moduler till alla datorer och operativsystem. Man behöver inte ha PC och Winamp. 😮 Och varför lägga upp en 3 MB mp3:a när man kan ladda upp en 18 kB xm-fil?!? 😆 Ja men alla vill inte skaffa en ny mediaspelare bara för att ladda ner en tracker låt. Just därför är det allmänt mer uppskattat att lägga upp mp3 istället för xm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 23 juli 2004 Dela Postat 23 juli 2004 Och varför lägga upp en 3 MB mp3:a när man kan ladda upp en 18 kB xm-fil?!? 😆 Därför att du vill nå så stor målgrupp som möjligt. Det är lättare att den som distribuerar till massan anpassar sig till majoritet och de facto standards, än vice versa. Såklart. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 24 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2004 Vilken intressant diskussion det blev! Anledningen att jag distribuerar som XM är att de som är intresserade av hur jag gjort låten kan gå in och titta på molekylnivå med hjälp av en tracker. Det utesluter ju iof inte möjligheten att jag sparar ner låten som en mp3'a, men det orkade jag inte. Var ju inte så seriöst i vilket fall; ett taktexperiment. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 Helhärligt Aspucko. Dock har jag stränga problem med att lyckas räkna med i tekten. 5-takt och 7-takt? Vardå? 😆 Jag får det bara till någon slags 3 och en halv tackt 🙂 Får gå in och rota i en tracker. Oj, vilken tur att jag har XM-formatet och inte nån crappy mp3 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 (redigerat) Nämen va kul att du spelar en gammal Robban-låt på hemdatorn. Redigerat 24 juli 2004 av nattvaktaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 (redigerat) Puss! Edit: tog bort lite dålig stämning! Redigerat 25 juli 2004 av Rix Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 Du e fan surare än en citron Nattfjärtaren! Med all respekt för dig som människa, men din attityd är lite underlig. Puss! Du har rätt , Rix FM. Det var jättesurt skrivet och jag har nu ändrat mitt inlägg till något trevligare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 The master of sarcasm! I salute you.. Blaff! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 25 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 25 juli 2004 Är jättenyfiken på vad vaktmästarn redigerade bort i sitt inlägg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 25 juli 2004 Dela Postat 25 juli 2004 Du får redogöra för dina olika taktarter! Ge oss facit.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aspucko Postat 25 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 25 juli 2004 Rixen hade rätt om taktarterna i sitt första inlägg. Alla har ju annars facit iom XM-filen =). Det jag själv kan tänka mig att använda till något är den delen (i början) som går i femtakt. Tycker det svänger rätt åkej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.