Jump to content
Annons

Problem med uppspelning i sonar5


Lux Nova

Recommended Posts

Hej!

Jag har fått problem med vissa projekt i sonar 5. När jag skall spela upp dem så hör jag bara någon sekund sen blir det tyst. Tidsmarkören stannar inte utan den fortsätten men i tystnad. Jag har arkiverat flera spår så det är inte att datorn inte orkar med. Jag kan heller inte bounca ner spår, det blir bara tystnad när den har bouncat färdigt. Problemet har efterhand uppstått i 2st projekt. Jag kör reason som rewire i projekten men tror inte att det har med problemet att göra. Svindrygt ! Jag vill ju göra klart låtarna!

Tacksam för hjälp.

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter onekligen tokflummigt. Du HÖR alltså en sekund av låten innan den lägger ner?

Det enda jag kan komma på är att det antingen är korrupta projektfiler eller att någon plugg trasar sönder projekten.

Ta bort ALLA pluggar och se om problemet försvinner.

Annars, ta kontakt med CW-supporten. För som sagt, det verkar konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knepigt. Någon gång har jag varit med om att spelaren i Sonar "gått på tomgång" och då har det hjälpt att starta om programmet eller datorn. Låter ju inte heller som ett fenomen på att buffringsstorleken i ljudkortet är för liten, latencyn, eller har du testat att öka denna?? Ansluter mig i ö till Vallhagens förslag. Kolla att ljudspelare i ö fungerar korrekt. Importera en sådan fungerande ljudfil till Sonar i ett helt ograverat, nytt, pluggfritt projekt och testa om Sonar klarar att spela upp filen. Om inte verkar ju programmet korrupt och kanske kräver en ominstallation. Rapportera gärna hur det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om det Waves-problem (länk) jag hade för en stund sedan. Så fort spåret med Waves-insert gick igång dog ljudet men projektet fortsatte rulla. Som Vallhagen och Equality säger: testa med att inaktivera alla pluggar. Det kanske är decimal-problemet som jag nämner i länken. Hoppas det löser sig 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Verkar vara ett liknande problem som det jag stötte på igår. Jag hade spelat in lite med min dotter (lekte lite med några barnsånger) ett spår med tts synten och några spår med sång. Jag spelade flera låtar på raken på samma spår för att sedan markera och exporterara låt för låt. Rätt som det var så hörs det inget från sång spåret vare sig på exportfilerna eller i sonar (PE5). Jag ser att jag får signal in i insert pluggarna men jag får inte ut nåt. Ingen mute eller volym tjosan vad jag kan se. Fattar inget?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
mcbrain (oregistrerad)

Jag har haft liknande problem med usb ljudkort att sonar vägrar spela upp , utan det kommer bara ca. 1 sek ljud.Det var ingen skillnad vilken låt jag spelade upp.

Det berodde på att i inställningarna på audiosidan så var ljudkortet omarkerat.

Alltidd när jag markerade det och startade om programmet så började det funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...