Jump to content
Annons

Vet inte hur jag ska börja


marcusjohansson (oregistrerad)

Recommended Posts

marcusjohansson (oregistrerad)

Tjena, jag är ny här på forumet och är ny i FL, sugen på att göra trance musik. har arbetat lite i Reason tidigare men inte så mycket, men nu har jag iaf lyckats få till en melodi som jag tycker är okej, men vet inte riktigt hur jag ska starta, alltså början på låten. några tips kanske? här e en länk till melodin iaf http://hem.passagen.se/fjaleak/mupp.mp3

hare bra:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)

Alltså är inte lite av tjusningen att man jobbar mot något man inte vet vad det ska bli exakt. Att folk säger vad man ska göra jämt och ständigt har man väl nog med i livet i övrigt. Skönt att inbland göra saker sin egen väg, eller? Skapandet är ju en del av njutningen även fast den kan vara frustrerande.

Sorry att jag inte svarar på din fråga, men jag tror på att knåpa själv men få inspiration från annan musik. Kanske nån annan svarar och ger dig ett recept.

Link to comment
Dela på andra sajter

marcusjohansson (oregistrerad)

mm men det förstår jag, men jag undrar mer om det finns något knep hur man ska gå till väga när man bygger upp en trance låt? från start->vers->ref->vers->stick->ref.. typ. hehe, och vad man ska börja med? hur gör ni där ute som håller på med trance-dance musik? får liksom ingenting o stämma ihop. hehe. tycker det är skit roligt att göra musik, men första gången jag gör på datorn, annars blir det mest framför guran, tråkigt att fastna, när man vill liksom:D haha. ajja tacksam för svar iaf:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan iallafall säga vad jag tycker att du inte ska börja med.

En bastrumma som slår för sig själv 4 takter som därefter byggs på med en hi-hat som därefter byggs på med nån puka som därefter byggs på med basslingan.

Formligen hatar såna intron.

Cheeeeeesy =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan iallafall säga vad jag tycker att du inte ska börja med.

En bastrumma som slår för sig själv 4 takter som därefter byggs på med en hi-hat som därefter byggs på med nån puka som därefter byggs på med basslingan.

Formligen hatar såna intron.

Cheeeeeesy =)

Instämmer helt.. det blir så otroligt utdraget och förutsägbart. Låter så mycket Dance eJay..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...