Jump to content
Annons

Bidrag nr 103 i fullversion


Förväntningarna uppfyllda?  

7 röster

  1. 1. Förväntningarna uppfyllda?

    • 1 Ja, absolut!
      1
    • 2 Ja, förmodar det.
      0
    • 3 Nja.
      4
    • 4 Tror inte det.
      1
    • 5 NEJ!
      0


Recommended Posts

Ifall någon funderade på vart bidrag nummer 103 skulla ta vägen efter 0:30 får ni här svaret.

Jag tog mig friheten att mixa om den lite, efter kritiken mot 909-trummorna, som jag själv också tyckte var lite "off". Så de tog jag bort, lade till lite annat tjoffs och sänkte tempot från 140 - 100bpm.

LÅTNAMN: 1zero3

ARTIST/GRUPP: PepeLogu

GENRE: Ambient (?)

LÅTLÄNGD:Lite över 2 min

KOMPOSITÖR: PepeLogu

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3 192kbps

STORLEK: Lite under 2mb

LÅTLÄNK: My Webpage

/PepeLogu

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar, kul att höra!

Det finns inte så värst mycket mer i den stilen... men det som finns, finns här. Jag är ganska nöjd med "Love theme".

Lite fina bilder på Sveriges vackraste stad också, missa inte dessa... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Filmmusik utan film.

Personligen avskyr jag den typ av ackordföljd du kör, men jag vet ju att många andra gillar c/dm/am typ.

Ledsen, men jag känner ingenting utan väntar närmast på att eftertexterna ska börja rulla.

Fin ljudbild och allt det där.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker låten har tappat det som höll den vid liv. Tempot, sen har jag 2 hack i låten som stör mig. Vet dock inte vad detta beror på eller om fler har det. Ingen har kommenterat hittils, så det blev säkert vajsing på min fil eller nått. 57s + 1:20 ngt Det låter väldigt likt introt och känns mest som en längre upprepning i lägre tempo. Tyvärr. 😄

Å andra sidan så funkar musiken fint. Definitvt spelmusik om man skulle göra något sådant i framtiden. :rolleyes: Fin ljudbild, även om jag inte är helt överens med samplingarna från Fatboy Slim. Tror nog att en upphottad remix i 140 Bpm kan tillverkas om du har tid och ork! Det är bra, men känns på något vis lite avslaget. 3a blev det i slutänden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvaktaren, Neko, Jazzman, Viktor, Hammagrella, tack för kommentarerna!

Jag förstår vad ni menar med att låten aldrig kommer igång, det blir lite konstigt när låtens klimax egentligen sker efter bara 20-25 sekunder. Därför blev jag tvungen att ge låten en dal till för att sedan byggas upp igen. Dessutom ville jag hålla nere tiden till runt 2min för att eventuella lyssnare åtminstone inte skulle hinna tröttna.

Enda sättet att få riktig balans i låten vore nog att tona ner introt ännu mer så att den stegras hela vägen. Får se om jag jobbar vidare med den, kanske i en helt annan skepnad i så fall.

Men jag kommer inte byta ut några ackord, Nattvaktaren, då blir det liksom en annan låt... 🙂 Men jag förstår vad du menar, det är väl avända melodier som jag återanvänder här, men poängen med låten är just lite behaglig mysmusik. Svårt att göra detta med "sus-ackord" men det går väl... :rolleyes:

Nåväl, tack för att ni tar er tid att lyssna, uppskattas som alltid.

/PepeLogu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får samma hack i låten som Neko.

Jag tror det beror på vad man väntar sig här, jag tyckte det påminde rätt mycket om Jarre, och tänker man Jarre låter det precis så harmoniskt det ska.. :rolleyes: men om man jämför med originalintrot och har förväntningarna därifrån är det kanske lite "lugnt"... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, pepe

lyssnade lite på 103 intron innan jag laddade ner full versionen,

det blev en helt annan låt nu, mer ballad av det hela,i mys tempo,

bra ljud bild, tråkig virlvel men antagligen ska det va lite så.....

får lite Vangelis stämning, gött

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...