Jump to content
Annons

Nexustwins - Fjortis pojkar


Recommended Posts

LÅTNAMN:Fjortis pojkar (Orginal mix)

ARTIST/GRUPP: Nexustwins

GENRE: Fjortis trance

LÅTLÄNGD: 3:54

KOMPOSITÖR: Rasmus & Sebastian Thulin

PRODUCENT: Rasmus & Sebastian Thulin

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK:

STATUS: Demo efter kommentarerna 😛

LÅTLÄNK: (Bifogad fil) :

En låt som vi har hållt på med ett tag nu, var helt enkelt svårt att släppa ut den till verkligheten 😆. Ska försöka fixa det mesta som ni anser inte låter bra. Linus vart är du? 😎

En mix utan vocals kommer när det ska läggas upp på hemsidan 😆

Nexustwins___Fjortis_pojkar__orginal_mix_.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm.. Tycker du ska börja med att sänka lite volym på leadsen.. Det är någon såg som tuggar sönder mina öron. Annars låter det väl helt okej, du kunde lämnat bort det där telefonsamtalet, det påminner mig lite om någon Backstreet Boys-låt blandat med Basshunter.

Redigerat av kaiNeN
Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet.

Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet.

Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk.

Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😱 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller?

Mainstream..Grötig...För mycket Saw för min smak...

Saw leaden är det som gör soundet i hela låten 😎. Det som gör det grötigt är nog lead ljudet det ochså. har försökt fixa det men då försvinner feeleingen. 🙁😱🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet.

Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk.

Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😱 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller?

🙂

Nä, ni borde städa kanalerna i mixen med eq. Nu har ni ett tiotal kanaler där varje kanal har ett überfett frekvensomfång. När basen får slåss om det lägre registret med såväl leads och pads, blir det totalkrock. Och sen är masterkompressorn/limitern så stark att allt pressas sönder.

1. Börja med att sänka era pads 10-12 dB så man överhuvudtaget kan höra vad det där telefonsamtalet säger.

2. Sänk leadljudet. Skär bort all bas ur leadljudet, och sänk diskanten över 6kHz.

Dags att se över er mixning alltså. 😎

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet.

Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk.

Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😱 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller?

Haha. Dist kan vara ganska subtilt, det behöver inte innebära ylande acidljud, men på det här sättet är det bara obekvämt.

Det är inget fel på min utrustning - faktum är att DT770-lurarna låter snuskigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns som att det är mycket som slåss om utrymme i mixen, och det limiterdistar om det hela. Finns en hel del att göra på det planet.

Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk.

Mjo, kanske skulle skära lite. Men limit distar? 😉 I mina monitorer kan jag inte höra nån dist överhuvudtaget. Dags att se över din utrunstning eller?

😆

Nä, ni borde städa kanalerna i mixen med eq. Nu har ni ett tiotal kanaler där varje kanal har ett überfett frekvensomfång. När basen får slåss om det lägre registret med såväl leads och pads, blir det totalkrock. Och sen är masterkompressorn/limitern så stark att allt pressas sönder.

1. Börja med att sänka era pads 10-12 dB så man överhuvudtaget kan höra vad det där telefonsamtalet säger.

2. Sänk leadljudet. Skär bort all bas ur leadljudet, och sänk diskanten över 6kHz.

Dags att se över er mixning alltså. 😆

Linus has enterd the building 😆.

Haha. Dist kan vara ganska subtilt, det behöver inte innebära ylande acidljud, men på det här sättet är det bara obekvämt.

Det är inget fel på min utrustning - faktum är att DT770-lurarna låter snuskigt bra.

Okey, Ska se vad jag kan göra åt både mixing och mastering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänk leadljudet. Och stava fjortispojkar rätt.

Jag skriver det här inlägget enbart eftersom jag vill komma upp i 1000 inlägg. Men jag har faktiskt lyssnat på låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sänk leadljudet. Och stava fjortispojkar rätt.

Jag skriver det här inlägget enbart eftersom jag vill komma upp i 1000 inlägg. Men jag har faktiskt lyssnat på låten.

namnet kanske var menat som "kolla en fjortis, pojkar" 😆 grattis till veteran 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)

sänk pads o leads.. högpassfilter på allt och höj hattarna 😏

försök panorera lite mer oxå.

Redigerat av pulsen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag ser det som så är det såhär:

* Bra låt

* Kass mix

Har jag rätt?

Låten tänker jag inte kommentera då jag tar för givet att den är ironisk.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det går nog säkert hem hos fjortisar ganska så töntigt prat men musiken är inte tokig i för sej. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det går nog säkert hem hos fjortisar ganska så töntigt prat men musiken är inte tokig i för sej. :rolleyes:

Snacket ska ju vara så töntigt som det kan bli.. 😉

hits for kids nästa kanske?!

Haha tackar tackar!

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska ointressant melodi och ljuden har vi hört förrut. Det kan nog lyfta om det finns mer variation i låten, nu mal det mest på. Inget direkt nyskapande. Padsen ligger tokigt högt, dra ned dem lite och låt trummorna hjälpa till att skapa lite driv. Leaden drar ned tempot i låten, blir mer pop än något annat. Skippa snacket, det funkar inte alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...