Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Ja, vad säger ni om en till stafett? 🙂 Alla får vara med, som har reason 3.04!

Tänk på:

Om du använder ljud från någon annan bank än Factory Soundbank, eller Orkester, glöm inte att baka in dom i rns-filen. Vet du inte hur man gör det, fråga.

När du är färdig med låten kan du antingen ladda upp den här, eller på filegone.com.

Lägg gärna till ditt namn (forumnamn) efter filen, och skriv in Boll 2, boll 3, 4, etc. efter varje gång någon har plockat upp den.

(Viktigt) Om du har bestämt dig för att du ska bolla med låten, gör ett inlägg och skriv att du ska göra det, så alla vet det.

Undvik att ha bollen inaktiv. Känner du dig färdig, passa vidare. Den måste inte bli färdigproducerad på en runda.

Sådär, det var nog allt. Säg gärna till om jag har missat något vitalt. 🙂

Första bollen

\\Daniel

Redigerat av Danabacken
Annons
Postat
Tänk på:

Om du använder ljud från någon annan bank än Factory Soundbank, eller Orkester, glöm inte att baka in dom i rns-filen. Vet du inte hur man gör det, fråga.

Säger du och använder nån ReFill som heter Impulse? 🙂

Kan inte lyssna.

Postat (redigerat)
Tänk på:

Säger du och använder nån ReFill som heter Impulse? 🙂

Kan inte lyssna.

Tack, mornel. 🙂 fixade det nu, gjorde den till wav, och bakade in.

Nu ska det inte fattas nåt, kör på bara!

Redigerat av Danabacken
Postat

Jo, jag öppnade in och den hittar fortfarande inte dessa ljud från Impulse:

Hihats [17].wav

Reverse Crash [1].wav

Snare Drum [14].wav

Clape [3].wav

Postat

Du borde softa lite på effekterna också, Danabacken. Jag kan inte spela upp låten på min iBook, det händer typ aldrig annars. Använd sendeffekter i större utsträckning och försök gärna strukturera upp filen litegrand innan vi sätter igång, annars är det det första någon annan får göra.

Postat

Linus: Alla dom ljuden som du nämner används inte i låten, dom är muteade. strunta i dom.

expanded: 😕 ja kan inte öppna din fil. Är du säker på att du har reason 3.04?

mornel: ja ska försöka städa upp lite i första bollen, och posta igen sen.

Postat

Aj f*n... sitter på 3.03, men jag har aldrig haft problem med bakåtkompabilitet i div. projekt? 3.03->3.02 osv. Vad säger den? Sitter på jobbet nu så jag kan inte upgradera! 😕

Postat
Vad säger den?

"Media Problem

The operation could not be completed because of a media related problem."

Det står alltid så när det är fel version. Uppdatera bums när du kommer tillbaks. 🙂

Postat
Vad säger den?
"Media Problem

The operation could not be completed because of a media related problem."

Det står alltid så när det är fel version. Uppdatera bums när du kommer tillbaks. 🙂

Det har inget med fel version att göra. Självklart kan du alltid öppna 3.03-projekt i 3.04. 🙂

Att filen inte kan öppnas beror helt enkelt på en skadad fil.

Expanded, är du säker på att filöverföringen gick till 100% och inte råkade avbrytas?

drloop (oregistrerad)
Postat

Huj!

Boll 2 fick min nästan min maskin att storkna.

Intell 3Ghz

Har aldrig hänt förut...

Skönt att se att det finns fler som har det rörigt i racket 😉

Postat

Äsch, det blev ändå inte bra. Bättre att nån annan tar bollen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.