Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en grund till en låt i MiDi-from som jag har öppnat i Reason och bearbetat/lagt till device/etc etc etc. Allt går smärtfritt. Nu vill jag lägga till percussion loop via Dr Rex. Allt går smärtfritt, den anpassar tempot automatiskt och allt. När jag testar rytmen så funkar allt utmärkt - fram tills att jag ska "send to track". DÅ går det inte. Inget händer. Tempot på rex-looparna är visserligen annorlunda med den automatiska anpassningen är perfekt. På baksidan är allt som det ska. Vad kan detta problem bero på?

Annons
Postat

Placera ut L- och R-markörerna runt de takter där du vill ha loopen.

Sen kan du trycka 'Send to track'.

Postat

Linus: jo de här grundläggande bitarna är gjorda, men av någon anledning så händer inget! Jag begriper inte vad som är fel. När jag testar det samma i andra låtar så funkar det utmärkt. Inställningarna är dom samma.

Postat

...Och rätt device är vald i sequensern?

Du skulle kunna lägga upp Reason-filen här så är det lättare att hjälpa dig. Använd det här forumet för att lägga upp filen.

Postat

Idag har det gått utan problem av någon anledning! Vet inte om datorn var trött, om det var värmen, eller om jag var dum då. Nu funkar det utmärkt! Tack för hjälpen iaf!

Postat
Idag har det gått utan problem av någon anledning!

...eftersom du hade klickat i rexspelarens spår i sequencern så det blev markerat för inspelning? 🙁

Postat

Linus: kan mycket väl vara så, även om jag i början var helt säker på att alla saker var markerade och inställda såsom de skulle vara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.