Jump to content
Annons

Ny låt


missmango777 (oregistrerad)

Recommended Posts

missmango777 (oregistrerad)

LÅTNAMN: In the Same Room

ARTIST/GRUPP: Anneli Rydahl

GENRE: Blandning av pop och ambient

LÅTLÄNGD: 4

KOMPOSITÖR: Anneli Rydahl

PRODUCENT: Anneli Rydahl

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,6 Mb

STATUS: Halvfärdig

LÅTLÄNK: In The Same Room

Här är en ny låt! Vore kul med lite allmänna synpunkter och reflektioner 😛

/Anneli

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får återkomma i morgon med ?Kritik? :rolleyes:

om ljud och så...

Spåret i sig låter helt ok..Kanske lite i trum arr som inte är sååå bra.

Tänker mest på virveln som liggeri höger på refr.

Men som sagt får återkomma. Lyssnar i mp3 spelarens lurar... 😕😕😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr lyssnade jag "igenom" låten då jag tyckte musiken störde sången och inte alls gjorde den rättvisa..

Du låter som en blandning mellan flera artister som Kate bush, Laura brannigan och Maggie reilly men även nån Countrysångerska jag inte kommer på namnet på.... vilket i mina öron låter sockerkaka 😉

Vore ju kanoners med lite Mike oldfield-meets Ambient electronica som bakgrund till din röst för att verkligen blomma ut...

..well.. kommer inte på något direkt att klaga på.

Lycka till.

Gör du musiken själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken skön röst du har, det blir aldrig några ansträngda partier, det känns verkligen som om du äger låten och inte tvärt om. Något som hade varit riktigt intressant hade varit att avsluta låten på samma sätt som den startar, dvs skippa fade. Detta gör att hela låten sätts in i ett "berättar-perspektiv", tänk dig följande:

Det är den 12 Augusti 1851, staden har precis vaknat. Hela staden kryllar av liv, där är bonden Erik med sina nyskördade Äpplen och några meter längre bort står Augusta med den ny-ystade osten från de högslättade områdena. Det går ett sus genom staden, ett Piano hörs, allt stannar upp, Erik släpper sina Äpplen, det är något där, Augusta springer runt hörnet för att kunna se, allas blickar dras mot ett fönster, ett ensamt litet fönster. Fönstret slås upp och en underbar sång fyller luften. Lika snabbt som den kom försvinner den, sången dör ut, fönstret stängs och kvar är samma pianoplinkande.

Det jag vill få fram är att allt blir en saga istället för en låt vilket - för mig - gör att det hela nyanseras genom ett djupare plan.

Låten är, rent ut sagt, Grömmego!

>Mangan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken skön röst du har, det blir aldrig några ansträngda partier, det känns verkligen som om du äger låten och inte tvärt om. Något som hade varit riktigt intressant hade varit att avsluta låten på samma sätt som den startar, dvs skippa fade. Detta gör att hela låten sätts in i ett "berättar-perspektiv", tänk dig följande:

Det är den 12 Augusti 1851, staden har precis vaknat. Hela staden kryllar av liv, där är bonden Erik med sina nyskördade Äpplen och några meter längre bort står Augusta med den ny-ystade osten från de högslättade områdena. Det går ett sus genom staden, ett Piano hörs, allt stannar upp, Erik släpper sina Äpplen, det är något där, Augusta springer runt hörnet för att kunna se, allas blickar dras mot ett fönster, ett ensamt litet fönster. Fönstret slås upp och en underbar sång fyller luften. Lika snabbt som den kom försvinner den, sången dör ut, fönstret stängs och kvar är samma pianoplinkande.

Det jag vill få fram är att allt blir en saga istället för en låt vilket - för mig - gör att det hela nyanseras genom ett djupare plan.

Låten är, rent ut sagt, Grömmego!

>Mangan

Det känns som att sången inte alls passar till musiken.

Gillar inte pianoslingan alls.

Skulle nog faktiskt göra om musiken helt den sabbar sången helt.

Synd för du sjunger fint, men man haör inte dte för det störande musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

missmango777 (oregistrerad)
Får återkomma i morgon med ?Kritik? 🙂

om ljud och så...

Spåret i sig låter helt ok..Kanske lite i trum arr som inte är sååå bra.

Tänker mest på virveln som liggeri höger på refr.

Men som sagt får återkomma. Lyssnar i mp3 spelarens lurar... 🙂  🙂  😄

Hejhej!

Kul att du har lyssnat. Ska kolla virveln misstänker att den var en stereo-sampel som redan var lite panorerad och när jag sedan stereobreddade blev det kanske lite mycket 🙂

Au revoir!

Link to comment
Dela på andra sajter

missmango777 (oregistrerad)
Vilken skön röst du har, det blir aldrig några ansträngda partier, det känns verkligen som om du äger låten och inte tvärt om. Något som hade varit riktigt intressant hade varit att avsluta låten på samma sätt som den startar, dvs skippa fade. Detta gör att hela låten sätts in i ett "berättar-perspektiv", tänk dig följande:

Det är den 12 Augusti 1851, staden har precis vaknat. Hela staden kryllar av liv, där är bonden Erik med sina nyskördade Äpplen och några meter längre bort står Augusta med den ny-ystade osten från de högslättade områdena. Det går ett sus genom staden, ett Piano hörs, allt stannar upp, Erik släpper sina Äpplen, det är något där, Augusta springer runt hörnet för att kunna se, allas blickar dras mot ett fönster, ett ensamt litet fönster. Fönstret slås upp och en underbar sång fyller luften. Lika snabbt som den kom försvinner den, sången dör ut, fönstret stängs och kvar är samma pianoplinkande.

Det jag vill få fram är att allt blir en saga istället för en låt vilket - för mig - gör att det hela nyanseras genom ett djupare plan.

Låten är, rent ut sagt, Grömmego!

>Mangan

Hej!

Ja, du verkar då ha lika vild fantasi som jag 🙂 Där har jag ju manus till eventuell musikvideo hahaha!

Ska fundera på ditt förslag där om slutet.

Ha det gott!

/Anneli

Link to comment
Dela på andra sajter

missmango777 (oregistrerad)
Det känns som att sången inte alls passar till musiken.

Gillar inte pianoslingan alls.

Skulle nog faktiskt göra om musiken helt den sabbar sången helt.

Synd för du sjunger fint, men man haör inte dte för det störande musiken.

Dessvärre kan jag ju inte skriva låtar som passar alla smaker och det vore himla tråkigt att bara göra smäktande ballader jämt och ständigt... (för de kolla hemsidan: My Webpage)

Jag tycker helt ärligt att låten blev störtskön och det verkar det ju vara fler som tycker 🙂 Det jag var ute efter är konstruktiv kritik...

/Anneli

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker helt ärligt att låten blev störtskön och det verkar det ju vara fler som tycker 🥰 Det jag var ute efter är konstruktiv kritik...

/Anneli

Låter det bra i dina öron så är det bra.

Hmm märkte att jag skrev lite flummigt i mitt första svar:

Det jag menade var att musiken känns alldeles för omixad och enkel i kontrast till sången för att göra den rättvisa, vilket känns synd när rösten förmedlar så pass mycket känsla.

Men tycker du att allt låter 145%, behöver du ju ingen konstruktiv kritik.. bara att ge sig på de stora bolagen och be att få kontrakt direkt.. 😆

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Så då återkommer jag nu då.... 😉

Introt fram till 0.30 ca...Helt underbart...Pianot stör efter det...

hmmm nu försvann hela spåret helt plötsligt.... :rolleyes:

vad hände....?!?!?!?

EDIT: Nu kom den igen...

Pianot och Trummorna i ref går bort för mig..Funkar inte.

Verserna är helt ok. Och som vanligt, helt underbar röst.

Sången sitter som revaxör i ett täppt öra 😄

Jobba bort Refr eller arra om så blir det MVG hos mig 🙂

Nu är det ett VG+

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

missmango777 (oregistrerad)
Så då återkommer jag nu då.... 😏

Introt fram till 0.30 ca...Helt underbart...Pianot stör efter det...

hmmm nu försvann hela spåret helt plötsligt.... 😏

vad hände....?!?!?!?

EDIT: Nu kom den igen...

Pianot och Trummorna i ref går bort för mig..Funkar inte.

Verserna är helt ok. Och som vanligt, helt underbar röst.

Sången sitter som revaxör i ett täppt öra  😠

Jobba bort Refr eller arra om så blir det MVG hos mig 😎

Nu är det ett VG+

Tjenare!

Kul med lite reflektioner! Får se vad det blir 🙂

VG+ är riktigt bra 😄

Ha det gott med musiktillverkningen!

/Anneli

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...