Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag brukar använda mig av trummallar i Cubase SX varje gång jag startar ett nytt projekt för att spara tid.

Nu är saken den att jag håller på att lägga om trummor på en gammal låt och vill då ha in en ny mall för den nya trumpluggen utan att starta ett nytt projekt.

Kan man importera trummallar på nåt sätt. Har letat både i Cubase och i manualen men hittar inget. :rolleyes:

Nån som har någon aning om detta är möjligt.

Mvh / djonas

Annons
Postat (redigerat)

Nu vet jag kanske inte riktigt vad du menar men gör ett försök. Att exportera sina egna inställningar i Cubase kan man göra på lite olika sätt.

Om du har en uppsättning med kanaler osv kan du spara en templet. Ladda det projekt du vill "ta inställningarna ifrån" och gå in på file - save as templet. Innan är det också smart att ta bort gammla filer osv som ligger med - för sen när du går till New så kan du välja din templet och då kommer allt som du hade i förra projektet att vara med.

Om du vill använda drummaps från ett annat projekt till ett nytt så kan du helt enkelt spara din drummapfil för att sedan ladda in den i ditt nya projekt.

Ladda in ditta gamla projekt. Gå in på drummap setup. Klicka på Save. Döp till ett bra namn. Starta upp ditt nya projekt (LÄS Nyttprojekt = det projektet du vill använda din mall i, behöver inte vara ett nytt projekt). Gör samma procedur fast välj load. I setupen sen är det bara att välja din laddade drummap och klicka på assign.

Vill du göra en helt ny mall så är det bara att klicka på new - för att sedan fixa inställningarna och döpa om triggarna till det du vill. (Även detta på drummap setup).

Som sagt jag vet inte om det här var svaret på ditt problem men alltid är det lite tips för någon.

Edit: Missde lite

Redigerat av MrDweeb

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.