djonas Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Jag brukar anvÀnda mig av trummallar i Cubase SX varje gÄng jag startar ett nytt projekt för att spara tid. Nu Àr saken den att jag hÄller pÄ att lÀgga om trummor pÄ en gammal lÄt och vill dÄ ha in en ny mall för den nya trumpluggen utan att starta ett nytt projekt. Kan man importera trummallar pÄ nÄt sÀtt. Har letat bÄde i Cubase och i manualen men hittar inget. NÄn som har nÄgon aning om detta Àr möjligt. Mvh / djonas
djonas Postat 1 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 1 augusti 2006 Ingen som vet? đ Var Ă€r Majken nĂ€r man behöver honom.
MrDweeb Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Nu vet jag kanske inte riktigt vad du menar men gör ett försök. Att exportera sina egna instĂ€llningar i Cubase kan man göra pĂ„ lite olika sĂ€tt. Om du har en uppsĂ€ttning med kanaler osv kan du spara en templet. Ladda det projekt du vill "ta instĂ€llningarna ifrĂ„n" och gĂ„ in pĂ„ file - save as templet. Innan Ă€r det ocksĂ„ smart att ta bort gammla filer osv som ligger med - för sen nĂ€r du gĂ„r till New sĂ„ kan du vĂ€lja din templet och dĂ„ kommer allt som du hade i förra projektet att vara med. Om du vill anvĂ€nda drummaps frĂ„n ett annat projekt till ett nytt sĂ„ kan du helt enkelt spara din drummapfil för att sedan ladda in den i ditt nya projekt. Ladda in ditta gamla projekt. GĂ„ in pĂ„ drummap setup. Klicka pĂ„ Save. Döp till ett bra namn. Starta upp ditt nya projekt (LĂS Nyttprojekt = det projektet du vill anvĂ€nda din mall i, behöver inte vara ett nytt projekt). Gör samma procedur fast vĂ€lj load. I setupen sen Ă€r det bara att vĂ€lja din laddade drummap och klicka pĂ„ assign. Vill du göra en helt ny mall sĂ„ Ă€r det bara att klicka pĂ„ new - för att sedan fixa instĂ€llningarna och döpa om triggarna till det du vill. (Ăven detta pĂ„ drummap setup). Som sagt jag vet inte om det hĂ€r var svaret pĂ„ ditt problem men alltid Ă€r det lite tips för nĂ„gon. Edit: Missde lite Redigerat 2 augusti 2006 av MrDweeb
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.