Jump to content
Annons

Fiolinspelning


EmilAzon

Recommended Posts

Annons

Jag är på intet sätt ett proffs när det gäller stråkinspelning, men kan en fiol ens låta "fet och stor"? 🙂 Vanligen får man ju det "feta och stora" ljudet från feta och stora instrument i ett arrangemang, tillexempel en cello, medan fiolen agerar melodiöst komplement ovanpå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är egentligen en rocklåt som vi har användt fiolen på. Jag tänkte kanske om man fixade panorering och/eller effekter. Inte så att jag vill att det ska låta som en orkester, utan att det ska låta fint och stort och bra.

Nej jag vet inte riktigt, jag tänkte om det fanns lite tips och trix när det gäller fiol och andra melodiska stråkinstrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vi gjorde på ett ställe var att lägga en double delay och en reverb. Delayen gjorde det till fint och romantiskt reverben gjorde att det lät som att det var i ett rum. På ett annat ställe dubbade vi fiolen och la den inte precis på varandra utan drog dubben lite så det blev som ett delay och då lät det som flera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...