Jump to content
Annons

Evil dream


Tyck till!  

4 röster

  1. 1. Tyck till!

    • 1 Kalkon
      0
    • 2 nje
      1
    • 3 duger
      1
    • 4 bravo
      1
    • 5 Kanon
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Evil Dream

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: Elektronisk musik (svårt med genre benämning)

LÅTLÄNGD: 4:54

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 6,9 Mb

LÅTLÄNK: http://www.ebijo.com/download/12.EvilDream.mp3

Dräp mig, såga mig, kapa mig vid fotknölarna...första försöket med mic och låter nog förj**ligt i vissas öron. Men plågar er ändå med min mindre ljuva stämma. Hoppas musiken låter bättre om inte annat.

//Micke..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sången är så som du säger 😉

Men annars är det en skön låt. Hihat-ljudet kan bli något enerverande efter ett tag...

Det där med hihats o cymbaler verkar jag aldrig få till... 😛

Tack för att du tog dig tid o lyssnade o kommenterade! 😎

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstig låt.

Hör inte vad du sjunger och som sagt är det väldigt mycket topp.

Nog för att jag försökt maskera mitt nasala pratsångande, men att du inte

alls hör vad jag "sjunger" verkar lite otroligt. Hör du inga ord alls? Har andra

samma problem?

Vad avser du med topp?!

Även ett tack till dig som tog dig tid o kommentera o lyssna! 😉

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar soundet skarpt. Mörkt och trevligt, och rösten tycker jag funkar finfint. Problemet är att den hörs dåligt, så lyft fram sången mer och ta i lite. Gillar dock dess avslappnade mörka stil. (Illa eller inte spelar ingen större roll här tycker jag. Låter finfint). En annan sak som är lite tråkig med en bra låt är när den blir tjatig, och denna upprepar sig ganska rejält. Skulle kanske snåla in lite på dina instrument ibland och lägga på något mer nån annanstans. Mer variation är vad jag efterlyser i vilket fall som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar soundet skarpt. Mörkt och trevligt, och rösten tycker jag funkar finfint. Problemet är att den hörs dåligt, så lyft fram sången mer och ta i lite. Gillar dock dess avslappnade mörka stil. (Illa eller inte spelar ingen större roll här tycker jag. Låter finfint). En annan sak som är lite tråkig med en bra låt är när den blir tjatig, och denna upprepar sig ganska rejält. Skulle kanske snåla in lite på dina instrument ibland och lägga på något mer nån annanstans.  Mer variation är vad jag efterlyser i vilket fall som helst.

🙂 Va kul att du gillar den så pass!

Min ide om hur soundet på själva pratsången ska vara är att den ska vara kall, hård o raspig och liksom ligga i mitten men lite utsmetad. Men jag lyckas banne mig inte. Den blir bara dov o skrovlig. Om nån har tips på hur jag ska tweaka saker o ting så kläm fram det. Har försökt med både EQ, dist, filter mm samt lägga flera spår höger o vänster men lika fullt blir det inte som jag tänkt

mig...finns det nån lämplig plugg?

Lyfter jag fram sången mer så tror jag att den dåliga kvaliten på sång o inspelning slår igenom så det blir om möjligt än sämre, men funderade ett tag på att göra om det hela med lite mer kraft i rösten...nu vart jag motiverade att ta tag i det...kvällen är rädda 😛

Det repetetiva är ett återkommande 😉 problem i mina försök till musikskapande, ska se om jag kan få lite mer variation i soundet denna gång. Nu är det ju i princip samma låt som går två gånger men med olika voice....

Ett ytterligare stort tack för tiden o synpunkterna! 🙂

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är lite grötschen det är väldigt svårt att höra vad du sjunger.. och det där med hihaten kan nog stämma..men jag tycker att den vägs upp lite av den úberfeta botten...

Personligen tror jag låten skulle få en uppsving av en mer närmickad sång o bättre artikulering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...