Jump to content
Annons

Grejer som suger hårt


ChrioN

Recommended Posts

Ja, i dessa tider när allt lovordas och allt anses vara så förbannat bra i förhållande till priset, finns det några riktiga bottennapp? Eller har vi (dom) uppnått de ultimata produktionssättet? Kan vara allt från mikrofoner till ljudkort. Kom med ett bidrag till "get-the-fuck-out-off-here-samlingen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SoundBlaster-kort skriver jag gärna under på - men man kan ju hoppas att de låter EMU-kortens teknik blöda över till SB-linjen efter hand, så att det blir ett litet lyft...

Märkesdatorer över lag (förutom riktigt byggda musikburkar, som exempelvis Audiomaster, Cluster, Frost o likn...).

Jag hade en gång en Casio FZ-1. Det var en sampler med max samplingsfrekvens på 36kHz, 2MB RAM (med expansionskort installerat...), diskdrive och ingen möjlighet att ansluta hårddisk - och som vägde ungefär 3 ton (nåja - lite överdrivet, men ändå...). Den var inte något vidare kul - även om den var förhållandevis hyfsat bra när jag köpte den...

Roland U-110 (som bara hade 12-bits ljud...).

Långa gitarrsolon.

Falsksång!

Fotboll (och all annan meningslös sport för den delen...). 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på "Märkesdatorer" Visst de flesta är dåliga men min Fuijitsu fungerar fint 😛 Nu över till min min lista:

1. Håkan Hellström är USEL (håller med Tokas)

2. Gyllene Tider; mest överskattade band som finns. Saken blir inte bättre av att Per Gessle gnäller i Aftonbladet över hur jobbigt det är att sälja mycket plattor och turnera. Oj då 😉

3. Ljudkort från Casio eh Creative (snott fr CARL 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Gyllene Tider; mest överskattade band som finns. Saken blir inte bättre av att Per Gessle gnäller i Aftonbladet över hur jobbigt det är att sälja mycket plattor och turnera. Oj då

Men hallå... killen har ju bara 798 000 000:- på kontot, han måste ju betela hyran, och så.. eh.. 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

14234.jpg

Min ganska nya Electrolux Silencer suger jävligt hårt - och det är ju helt perfekt!

(öppnar därmed upp för alla andra lustigkurrar här på forumet att smasha in en punchline som har med f d flickvänner (eller pojkvänner) att göra 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Roland U-110 (som bara hade 12-bits ljud...).

Vaa? U110'ans blåsljud är ju stentuffa!!! 😉

Saker som suger är

Korg M1

allt som har med Casio att göra (FZ-samplern är jäkligt snygg, men totalt hopplös att använda)

köra sequencerprogram med windows98, man får ett par spår till men det väger inte upp blåskärmarna

asiodrivrutiner som buggar och klickar

gränssnittet i Yamaha AN1x (tog mej 2 timmar att få sustainpedalen att funka.. manualen är dessvärre puts väck)

Link to comment
Dela på andra sajter

precisionsound (oregistrerad)

Casio är "bäst" utan att dom vet om de själva. 😉

Min Casio CZ101 säljer jag aldrig. Däremot har jag tänkt sampla den...

Köpte en Casio VL-1 för ett tag sen (eller två rättare sagt)

För att dom är så kult och låter så läckert.

Synd att Casio inte forsätter o göra instrument "floppar". Dom är verkligen

Jess franco i synth branchen.... 😳😄

Jess Franco är en Spansk sleazeig film regissör som är kult förklarat i vissa kretsar. Dyrkad och samlas av cineaster över hela värden. Tok dålig skräp film som gått över grännsen till att bli bra...

mvh

lars

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Jag nominerar: Reasons kompressor.

På grund av denna enhets kompletta värdelöshet (epa-pump, dåligt med inställningsmöjligheter och noll värme) finner jag det svårt att använda Reason så mycket som jag skulle vilja.

Vad gäller hårdvara drar jag till med Micro Korg, bara för att reta Neko.

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Personalen på www.webhallen.com

Ok dem är östermalmsbrats men det är aldig nått tjafs och man får det man ska ha. Du måste visa vem som bestämmer från början 😛

För övrigt är som sagt Casios SA-1 ett föremål värt massdyrkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Musikbörsen-killarna i Malmö är helt klockrena också ju...

Kanske för att jag är en av dom som får stället att gå runt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Per_J (oregistrerad)

Casio kan lägga ner allt som handlar om ljud och koncentrera sig på digitalkameror.

Och, nej det finns inga bra ljud när det gäller Casio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

men nu har jag min nominering också;

BEHRINGER

lågt pris - låg qualidad.

Alla såkallade effekter i racken låter fan likadant & i det jag har testat har jag alltid fått en synnerligen obehaglig digitaldist. Tillochmed i det som ska vara "tube"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta suger hårt:

Söka-jobb-kurs.

Bordsplacering när man giggar på bröllop och inte känner en käft bland gästerna.

Coverband som kör en egen låt.

En arrangör vars ursäkt för låg ersättning är "jo, men det kan bli mer.."

Arbetsgivare som jämkar ner skatten med ursäkten "jomen du har ju en massa avdrag du får göra" . Jovisst har jag det, men i så fall blir det arbetsgivaren som tjänar på dom.

Och så glömde jag nästan, STAudio:s (fn. ESI) approach till att göra drivrutiner.

Ungefär 6 månader väntan på att få en hotfix-driver till SX2 , och 2 månader efter det fortfarande ingen slutlig version, plus inbyggt fasfel i DSP24. Och sen har dom dessutom mage att skylla på att Steinberg har byggt in ett fel i nya ASIO-motorn. Skäms på sig vuxna människor.

Redigerat av Pinnen™
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
😆 Har gjort en spelning med en basist och en Casio tone som rytmbox plus mig på gitarr. Man får vad man pröjsar för, Casio kostar i princip inget, ens nya.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...