Jump to content
Annons

Sidechain modifikation på en kompressor

Recommended Posts

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Har nån råkat se nån info eller nåt om huruvida det är möjligt att göra en sidechain mod på en ART Pro VLA (eller nån annan hårdvarukompressor). Närmast en vanlig "mastering" 100Hz HPF mod sku det vara frågan om? Om man har scheman, kan man helt enkelt ge grejen till en musikaffär och be dem kolva ihop? Är det generellt sett en lett modification? Att hitta sidechainen inne i apparaten, och lägga på en bipolar kondensator? Eller är jag helt ute och seglar?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jaja, säkert har du det. Jag förstår din sarkasm. Jag skall vara mera noggrann.

Utgånspunkten är att jag har en kompressor UTAN sidechain, och det tillverkas inte såna kompressorer MED sidechain. Är det möjligt att då modifiera kompressorn, och få en sidechain som har ett HPF-filter på X Hz? Är inte intresserad av att ha en SC-rutt in och ut från kompressorn. Hurudant är jobbet egentligen, och vad innebär det?

Postat
  tsmalmbe sa:
Jaja, säkert har du det. Jag förstår din sarkasm. Jag skall vara mera noggrann.

Utgånspunkten är att jag har en kompressor UTAN sidechain, och det tillverkas inte såna kompressorer MED sidechain. Är det möjligt att då modifiera kompressorn, och få en sidechain som har ett HPF-filter på X Hz? Är inte intresserad av att ha en SC-rutt in och ut från kompressorn. Hurudant är jobbet egentligen, och vad innebär det?

Det var inte alls menat så, menade inte att låta sarkastisk.

Förutom att du frågade om just din kompressor och om det gick att bygga om den så frågade du faktiskt om det fanns andra hårdvarukompressorer som gick att sidechaina.

Den frågan svarade jag på.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag frågade ju liksom: "huruvida det är möjligt att göra en sidechain mod på en ART Pro VLA (eller nån annan hårdvarukompressor)."

Men du har alltså gjort en sån på din aphex? Då vill jag ju gärna höra mera om det. Vem gjorde, var,hur, kostnad etc. etc.?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.