Muncken87 (oregistrerad) Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Tja Fl har fått fnatt om jag tex tar en V-station plugg så antingen så stannar hela bilden o ljudet knastrar o brusar en stund så blir det hela tiden. Sen om jag har tex 3 pluggar o 6 samples som jag använder i en låt så går Fl över 100 % cpu kraft o jag har inga andra program som e på samtidigt så vad kan det vara för problem?
hegobald Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Och allt har funkat perfekt tidigare? Fundera över vad som är skillnaden nu och sen tidigare då allt funkade perfekt.. Har du installerat nån ny plugg eller liknande.. I så fall har du problemet där. 😉
Muncken87 (oregistrerad) Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Tja jo jag har installerat om windows nu typ 3 gånger sen har jag bara installerat 4pluggar albino Z3ta o vanguard o V-station innan jag installerade om datorn hände aldrig det att datorn bara hängde sig med bara en vst eller att Cpu´n gick över 100 % på en vst
hegobald Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 (redigerat) Ja jo.. Men har du installerat om Windows så krävs att du uppdaterar respektive drivrutin, servicepack etc.. etc.. Windows update etc.. Kolla också in http://www.musicxp.net/ för hur du optimerar datorn för musikproduktion 😉 Redigerat 15 juli 2006 av hegobald
Muncken87 (oregistrerad) Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Jag har redan använt mig av dom tipsen på den sidan sen har jag installerat drivrutinerna till datorn som jag fick till o innan installationen så hade jag inte laddat ned några uppdateringar fast då hade jag service pack 2 kan det vara det eller ljuddrivrutinen som gör detta att det hänger sig o att processorn får spel . innan ominstallationen kunde jag lugnt använda 3 Zt3a utan några problem o massa samplers utan att det hängde sig o att processorn gick upp i så mycket kraft
hegobald Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Tänk efter nu?? Hur var ditt Windows då? Hade du servicepack 2 eller inte.. Vilka drivisar använde du etc.. 😉 Sen var det ju det här evigt utjtatade ämnet som heter "backup" då 😛
Muncken87 (oregistrerad) Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Jag hade service pack 2 o samma drivrutiner
Nexustwins Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Har du samma veration av windows XP? D.V.S om du har tankat ned den kan det vara stor riska att nån har varit inne och grejjat.. Är det bara i fl-studio det inträffar problem? Eller är spel sega? Då kan det beropå nån hårdvara... Har du valt fil systemet NTFS vid formatering av datorn? Älder konverteringar funkar extremt dåligt ihop med Fl (av egna erfarenheteer). Kolla ochså över dina inställningar i Audio settings (F10). Hoppas att du hittar problemet, kan vara en del som sagt... //Sebbe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.