Desecrated Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 (redigerat) Hej Jag funderar på att få en costum gitarr byggd, men varenda ställe jag tittar på så ligger priserna kring 26.000 för en 6-strängad. Så jag vågar inte ens fråga vad en 7-strängad skulle kosta. Finns det verkligen inget ställe som bygger gitarrer i 10.000 kr klassen ? Redigerat 14 juli 2006 av Desecrated
surikatmamma Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Köp en snygg gitarr och all den elektronik du vill ha och peta in den själv. 😛
mange_andersson Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 men att bygga en custom gitarr för 10000 är väl ändå rätt menislöst? om det gäller utseende. det finns ju massa hyffsade gitarrer i 10000 klassen, men om man ska ha en custom byggd så betalar du ju större delen för själva bygget och får sunkiga komponenter.. jag kan förstå tanken om man har något hinder, som gör att man inte kan spela på en vanlig gitarr.. men annars måste det ju vara väldigt onödigt! tycker jag..
DrHans Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Hej Jag funderar på att få en costum gitarr byggd, men varenda ställe jag tittar på så ligger priserna kring 26.000 för en 6-strängad. Så jag vågar inte ens fråga vad en 7-strängad skulle kosta. Finns det verkligen inget ställe som bygger gitarrer i 10.000 kr klassen ? Vet att jag såg någon länk till någon custom shop i typ Polen eller Tjekien.
Desecrated Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 men att bygga en custom gitarr för 10000 är väl ändå rätt menislöst? om det gäller utseende. det finns ju massa hyffsade gitarrer i 10000 klassen, men om man ska ha en custom byggd så betalar du ju större delen för själva bygget och får sunkiga komponenter.. jag kan förstå tanken om man har något hinder, som gör att man inte kan spela på en vanlig gitarr.. men annars måste det ju vara väldigt onödigt! tycker jag.. Det finns ingen gitarr som har exakt det träslag jag vill ha. Speciellt inte 7-strängade.
auto mode Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Kolla in dom här. Jag känner några som har custom gitarrer därifrån och dom är nöjda. Jag har inte provat dom själv dock. http://www.mayones.com/eng/?lang=eng
Desecrated Postat 14 juli 2006 Trådstartare Postat 14 juli 2006 (redigerat) Kolla in dom här. Jag känner några som har custom gitarrer därifrånoch dom är nöjda. Jag har inte provat dom själv dock. http://www.mayones.com/eng/?lang=eng Lite för dyra, men tack för tipset, gitarerna ser väldigt trevliga ut. Redigerat 14 juli 2006 av Desecrated
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.