Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag letar efter bra refills för ambient musik, soundscape, atmospheres, drones, space. Om det finns några bra som är gratis, så går det naturligtvis väldigt bra! 😏

Du som gör sån musik (om någon), vad använder du?

Tacksam för tips och sånt. 🙂

\Dana

Annons
Postat

Jag kan tänka mig att det är ganska ont om sånt här. 🙂

Nobody?

Postat
Stompp har gjort en serie gratisrefiller kallade "Synth Textures" som skulle kunna vara ungefär vad du letar efter. Du hittar dem här: http://www.propellerheads.se/download/refi...le=free_refills

Jepp, har kollat in dom. Men det är ändå inte det jag vill ha precis.

Andrew Lahiff heter en snubbe som gör sånt jag letar efter. Andrew Lahiff's musik, lyssna lite på hans musik, så förstår ni precis vad jag menar. 😄

PGR (oregistrerad)
Postat

Kanske några av Refillen här kan passa. Här finns , i mitt tycke, extremt bra refills som tyvärr fortfarande är lite okända. De kommer snart att släppa en Refill som heter Nature Call som kanske kan vara intressant.

http://www.inuamusic.com/sonicflavours

För att se alla refills så välj fliken, kanske inte helt oväntat, reason refills på vänstra sidan. Väl värt ett besök. Där finns även en Group Buy på deras Trance-refill.

Patrik

Postat

Patrik: Jag testade demot på dedär du tipsade om, och det verkar riktigt bra! Tack för tipset! 🙂

expanded: Jepp, har kollat in dom. Dom är ok, får se om jag orkar använda dom till nåt. 🙂

Tack 🙂 \Daniel

• 3 veckor senare...
Postat

Jag gör Ambient, jag gör allting själv, och det borde du också.

Postat

Ambient Textures

Minns att folk kallade den resurskrävande när den kom, och att man borde haft 512 MB RAM i datorn, för att lira de fetaste padsen. Men det där är nog inga problem i dagsläget. 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.