Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har under en längre tid komponerat, producerat och spelat in egna låtar i den egna hemstudion tillsammans med en kompis. Vi lyckas dock inte få till sången och slutmixen.

Vi letar således efter ngn som kan tänka sig hjälpa oss med detta. Sångaren kan förvisso sjunga, så det är mer en "sång-inspelningscoach" vi är letar efter. Ett extra plus om du är duktig på att mixa/mastra.

Vi kan tänka oss att betala för några lektioner. Men då gäller det att du är seriös.

Hör av dig om du vill ha mer info.

MvH,

Hobbe

Annons
Postat (redigerat)

Tja!

Om du vill kliva upp på total proffsnivå så går det att ordna.

Syftar då inte till mig själv även om jag säkert skulle kunna, utan hänvisar till vår producent.

Karln satt som babysitter åt Åke Linton på Studio Bohus under många år och har den gamla skolan bakom sig.

Tag kontakt med honom!

Klas Sjöstrand:

classe snabela asphill punkt com

Hälsa från Mojje som referens och berätta vad ni söker.

Inte den lättaste människan att ha med att göra men allt han släpper ifrån sig ligger ett antal snäpp bättre än allt annat!

Lycka till!

/Crunchman'

Redigerat av Cruncher
Postat

Tjena,

och tack för ditt svar.

Nu är steget upp till total proffsnivå jääävligt högt för min del. Så din kontakt känns lite väl out of my league om jag säger så..😆

Jag är helt självlärd o har knappt varit inne i en riktig studio nångång.

Musiken är bara en hobby jag har vid sidan om livet och jobbet.

Allt jag kan har jag lärt mig via trial and error och genom att läsa forum-inlägg och artiklar. Nu när vi börjat med att spela in sång så tycker jag inte att jag får till det riktigt. Sen om det beror på sångarens teknik eller min teknik (brist på) vad gäller mixning/inspelning är en annan femma. Det är lite det jag vill komma underfund med.

Jag börjar bli otålig och har inte ork/tid att experimentera mig fram längre. Vill kunna sitta bredvid nån som har liiite bättre koll på det här med mix/mastring/inspelningsteknik (i teorin alltså) och på så sätt plocka upp lite tips och lära mig lite hur man ska tänka/göra.

Att ratta in ljud och hitta lösningar på problem är jag dock bra på, det är mer brist på kunskap om hur och varför man ska göra olika saker.. tex EQ, compressor osv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.