abnormalbrain (oregistrerad) Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Jag har länge undrat från vilken synth man får de här vibrato-synth-ljuden som är vanliga i gamla 80-tals slagdängor, någon som vet?
Light Head Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Jag har länge undrat från vilken synth man får de här vibrato-synth-ljuden som är vanliga i gamla 80-tals slagdängor, någon som vet? Något exempel på "80-tals slagdänga"??
Tilly Postat 6 juli 2006 Postat 6 juli 2006 Det är väl typiskt synthljud du är ute efter.. Leads? Använd mycket unison så låter det 80-tal 🙂
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 Det är väl typiskt synthljud du är ute efter.. Leads? Använd mycket unison så låter det 80-tal 😕 Jo, det är lead synthljud jag är ute efter. Jag vill inte veta hur man programerar det, utan från vilken synth orginalet kom från.
Tilly Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 (redigerat) ett lead ljud är väl inga problem att fixa? Vad har du för synth nu? Ljuden från 80-talet kommer nog inte enbart från en och samma synth.. Om du hade ett ljudexempel vore det lättare.. Sen var det väl vissa synthar som var mer populära under 80-talet men vilka vet jag dock inte.. Redigerat 7 juli 2006 av Soundborn
Florian le Sage Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 förmodligen Roland Jx 8-p eller Juno eller Superjupiter eller MKS-50 etc etc,rätt vanliga poppisljud på den tiden,sedan fanns ju även Korg DW-8000/Korg M1 0sv + ett gäng "gamla" hederliga Jupiter 8/Korg Trident/Polymoog/Oberheim OB-8/Prophet 5 osv, men de förstnämda kan man anse som nymodighet i mitten på 80-talet och framåt! 😳
abnormalbrain (oregistrerad) Postat 7 juli 2006 Postat 7 juli 2006 förmodligen Roland Jx 8-p eller Juno eller Superjupiter eller MKS-50 etc etc,rätt vanliga poppisljud på den tiden,sedan fanns ju även Korg DW-8000/Korg M1 0sv + ett gäng "gamla" hederliga Jupiter 8/Korg Trident/Polymoog/Oberheim OB-8/Prophet 5 osv, men de förstnämda kan man anse som nymodighet i mitten på 80-talet och framåt! 😳 Schysst svar! Det var lite det jag var ute efter. Ett gäng förslag på synthar som var poppis på den tiden inom pop-musik.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.