Jump to content
Annons

Första här...


stenberg (oregistrerad)

Recommended Posts

stenberg (oregistrerad)

Första låten här.

Har fortfarande mycket kvar att lära mig om hur man rattar

hemstudion,så kommentera gärna låt,ljud,mixning osv...

LÅTNAMN:The song

ARTIST/GRUPP:JOP

GENRE:JOP

LÅTLÄNGD:3,44 min

KOMPOSITÖR:JOP

PRODUCENT:JOP

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,27 mb

STATUS: Färdig demo

(

LÅTLÄNK:)

The_song.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ganska trist låt detta. Positivt: sången är ok tror jag, engelskan sisådär. Arret är bra. Rent ljudmässigt ok. Lite mera bett i virveln kanske. Konstigt gitarrsolo, otroligt slött i slutet. Annars inget att hänga i julgran säger jag i 30 graders värme. Det är alltså vad jag tycker. Det finns säkert andra med helt andra åsikter. 🙁

Jag blir mer och mer impad av alla förmågor som poppar upp här på forumet. Har bara varit med ett litet tag men redan nu blir jag fantastiskt överraskad. Många kanske tror att man ska bli upptäckt av A&R folk, men jag tror inte dom går in här och kollar. Däremot förmånen att få bli kritiserad, positivt eller negativt, är helt enkelt super.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska trist låt detta. Positivt: sången är ok tror jag, engelskan sisådär. Arret är bra. Rent ljudmässigt ok. Lite mera bett i virveln kanske. Konstigt gitarrsolo, otroligt slött i slutet. Annars inget att hänga i julgran säger jag i 30 graders värme. Det är alltså vad jag tycker. Det finns säkert andra med helt andra åsikter. 🙁

Jag blir mer och mer impad av alla förmågor som poppar upp här på forumet. Har bara varit med ett litet tag men redan nu blir jag fantastiskt överraskad. Många kanske tror att man ska bli upptäckt av A&R folk, men jag tror inte dom går in här och kollar. Däremot förmånen att få bli kritiserad, positivt eller negativt, är helt enkelt super.

jag gillar det!! det är ganska ovanligt, fast ändå inte, passar verkligen in på alternativscenen. vad är du influerad av för band?

ganska snygg produktion, känns lite statiskt ibland, men det har jag absolut inget emot, kanske inte passar i denna musik!!

annars prod.mässigt: snyggt, och stilrent! jag tycker itne att det kladdar ihop sig för mycket.

kanske lite mer variation på syntharna.

gitarrerna kanske ska ringa ut lite mer... visst att det är sweet när dom pumpar dom korta tonerna, men jag saknar ändå lite mer kräm på spelet. disten är snygg!

Tokai skrev att det behövdes mer krut i virvelkaggen, men jag gillade den !!!

för övrigt en bra låt! snygg gjort.. kul o höra lite annorlunda musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är ju inte dåligt men det är för slickt och lite för 80tal för min smak. Lite "Hammerfall"-ballad över det hela på sina ställen. Bra men inte min smak kan man väl sammanfatta.

Produktionen vågar jag inte kommentera på sitter på världens sämsta hörlurar just nu 🙁

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tokai skrev att det behövdes mer krut i virvelkaggen, men jag gillade den !!!

Svar: Jag gillar den också. Den låter lugn och samlad. Kanske därför jag blev lite irriterad på den - på ett postivt sätt.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tokai skrev att det behövdes mer krut i virvelkaggen, men jag gillade den !!!

Svar: Jag gillar den också. Den låter lugn och samlad. Kanske därför jag blev lite irriterad på den - på ett postivt sätt.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Metallica möter Nordman möter Boysbandet X inte så dumt det här kör på bara det blir bra. Kanske lite lång tror nog att folk kan tycka det blir segt. Engelskan funkar OK lite uttal men inget stort tror att Engelsktalande tycker det är lite charmit. Bra låt mix OK kanske lite lite pyttelite spetsigt ljud men funkar bra i stort sett. Sången låter fint lycka till.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

stenberg (oregistrerad)

Stort tack för allas kommentarer,synpunkter,kritik och tips.

Tokai:håller me om det otroligt slöa slutet.

Slängde nog ihop det för snabbt för att få allt klart.

Ingen bra idé.

Får nog "öppna" låten igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar skillnaden mellan det hårda soundet i inledningen och det sedan när versen kommer in i ett mycket mjukare... tycker dock att inledningen känns för centrerad och smal, panorera som du gör i versen... så det blir lite bredare. Saknar något som bryter av, versen och refrängen är ju relativa lika. Bra sång med känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

stenberg (oregistrerad)
Gillar skillnaden mellan det hårda soundet i inledningen och det sedan när versen kommer in i ett mycket mjukare... tycker dock att inledningen känns för centrerad och smal, panorera som du gör i versen... så det blir lite bredare. Saknar något som bryter av, versen och refrängen är ju relativa lika. Bra sång med känsla.

Tack för tipset Stajo.

Blev bättre med bredare panorering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...