Will-Die (oregistrerad) Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Hej. Jag är noob. Hur importerar man något annat än MIDI till Reason? Eller om det bara är midi, hur gör man om mp3 respektive wav? 😎 Tack för snabbt svar
Will-Die (oregistrerad) Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Om du inte har något givande att komma med, varför skriver du överhuvudtaget?
chrisB Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 enklare om du förklarar vad du vill göra. typ: "jag behöver kunna importera en ljudfil i Reason för att jag vill . . . . ", "hur gör jag det?" eller: "jag vill göra . . . .", "hur gör jag det?"
debbie Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 du kan importera wav å mp3 till nån av samplarna nn-xt och nn va den nu heter. Redrum tar också wav å grejer.
Will-Die (oregistrerad) Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 (redigerat) Ok, tack för de svaren. Jag har precis börjat med Reason, bara lirat Cubase innan. Det jag ville testat var att importera en wav/mp3 fil, och sedan se om man på något sett kan dela upp den i olika segment, så att man te.x kan fade'a bort instrument, sång etc. Ska genast prova era svar. Redigerat 26 juni 2006 av Will-Die
Moke Postat 27 juni 2006 Postat 27 juni 2006 Visst kan du importera wav fil (mp3 är jag osäker på) men du kan inte slice-a (dela upp) den i Reason. Däremot kan du göra det i Recycle och spara den som rex fil vilket du kan öppna i DrRex.
Pluffo Postat 27 juni 2006 Postat 27 juni 2006 Midi och Wav/mp3 är två helt olika saker. Du kan inte göra en konvertering däremellan.
Trace Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 du kan importera wav å mp3 till nån av samplarna nn-xt och nn va den nu heter. Redrum tar också wav å grejer. Tyvärr går det inte att importera mp3 i reason, det är en grej jag skulle villja i nästa version av reason dock 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.