Jump to content
Annons

Diecco - London


Recommended Posts

* LÅTNAMN: London

* ARTIST/GRUPP: Diecco

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 3:16

* KOMPOSITÖR: Thimmie Englund

* PRODUCENT: Diecco

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3,74 MB

* STATUS: Färdig, finns på vår EP "Faller"

* LÅTLÄNK: Diecco - London

Thimmie Englund: sång, gitarr, tamburin

Erik Åqvist: trummor

Per Pettersson: bas

Andreas Gustafsson: gitarr

Fredrik Östergren: Hammond B3

Tyck till! Vad är bra, vad är dåligt? Suger låten, är den bra? Visst är det försent att ändra det nu eftersom att plattan redan är pressad och finns i en butik nära dig. Men till nästa gång kanske man gör rätt? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja de var ju fan, spöklikt nästan eller?

Tycker det är nice sound, eftersom jag inte vanligtvis lyssnar till den här typen av musik så ska du va jävligt nöjd med att jag diggar (lite i smyg) 😱

Ja, lite spöklikt är det. 🙂

Då har vi ju lyckats! Får man "folk" som vanligtvis inte lyssnar på genren att digga så har man lyckats ju! 😄

Tack, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verkligen den här låten! Har hört den tidigare.. Refrängen sitter ju som en smäck med schysst driv och bra sång! Har inget att anmärka på.. bara att gratulera till en schysst låt och bra ljud! 😛

Tackar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter ju bra men vart är delayet på sången? 😎🙂

Nämen när det gäller låten så är det bra allting men sången är det enda som jag stör mig på. Delvis saknas delayet för att fylla ut men sen tycker jag även att sången ligger utanpå allting. Skulle absolut kunna mixas "in" i musiken bättre.

Men summa sumarum en mycket bra låt som jag även tyckte om som avskalad akustisk men det är bra att du skippat att upprepa "bara kan" som i den versionen.

Bra gjort!

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Låter ju bra. Men lite kliniskt. Allting ligger för jämt i mixen, inget i låten man direkt skulle fastna för? Skulle definitivt mixa den "mindre skramlig" och ta fram orgeln. Men sådan är min smak, och jag lyssnar inte på skrammelrock i vanliga fall.

Detta fungerar säkert mycket bra live?

Link to comment
Dela på andra sajter

lavrell//

Delayet? Ja, det vet i f*n! 😆

Jag håller nog med om sången, att den ligger utanför. Men det är något som jag reflekterade efter när allt var klart.

Kul att du gillar det! 😛

Tack för kommentarerna!

tsmalmbe//

Mer skramligt? Ja, kanske. Vi ville ha det ganska kliniskt för att det skulle hålla ihop med de andra låtarna på EP:n.

Klart det funkar bra live! 😄

Tack för dina kommentarer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter ju riktigt svängigt! Känns som en låt som kan "piska upp" publiken på en spelning 🙂.

Vet inte om det finns ngt direkt jag skulle vilja anmärka på, eller jo. Sången funkar inte helt för mig, mest en smaksak visserligen, men överlag så låter även den bra i mina öron. Menar inte att du sjunger dåligt, utan bara stilen som inte riktigt sätter sig hos mig. Bra jobbat iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra! Skoj att höra musik på svenska. Jag gillar energin i låten och du sjunger bra och ärligt. En grej jag tänkte på är att ni varierar spelsättet ganska ofta i låten, kanske lite för ofta, eller kanske inte, jag vet inte. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

easy_dog//

Kul som fän att du diggar låten. Ja, jag får väl sparka mig själv från bandet så kanske du står ut med hela konceptet. 🙂

nossbokaj//

Kul, kul! Ja, det är ju meningen att det ska hända lite i låten. Eller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Du behöver inte sparka dig själv 🙂. Jag skrev ju att jag gillade låten 🙂. Sången satt inte så illa att jag slet mitt hår, utan det var mer som att den inte stack fram riktigt kanske. Skit samma, jag är kass på att förklara 🙂. Men som sagt, bra jobbat med låten(och de andra som ni har klipp ifrån på hemsidan)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie: Du behöver inte sparka dig själv 🙂. Jag skrev ju att jag gillade låten 🙂. Sången satt inte så illa att jag slet mitt hår, utan det var mer som att den inte stack fram riktigt kanske. Skit samma, jag är kass på att förklara 🙁. Men som sagt, bra jobbat med låten(och de andra som ni har klipp ifrån på hemsidan)!

Aj då, jag som redan lämnat in min avskedsansökan. 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Live måste detta vara en riktigt svettig upplevelse. På skiva blir det lite väl slickt...Och får mig att tänka på HylanderLundell-bandet (de delade kompband under några år). Kanske mest beror på orgeln. Gillar inte den! Massor med plus för sång på svenska!!!!!!!!! FAst texten säger mig inget!? Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den. Live som sagt. Då kommer jag att hoppa i första raden! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Live måste detta vara en riktigt svettig upplevelse. På skiva blir det lite väl slickt...Och får mig att tänka på HylanderLundell-bandet (de delade kompband under några år). Kanske mest beror på orgeln. Gillar inte den! Massor med plus för sång på svenska!!!!!!!!! FAst texten säger mig inget!? Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den. Live som sagt. Då kommer jag att hoppa i första raden! 😱

Ja, live är det svettigt för alla! 😱 Kul att du gillar att det är på svenska. Texten säger massor, för den som föstår. 😄

>>HylanderLundell-bandet

Eh, va? 😳

>>Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den.

Klart du ska köpa den! Kolla in den här tråden, där får du en mass tips om var du kan handla skivan. Om du inte vill PM:a mig och få den hemskickad för 60 kr såklar. 😉

Jag hojtar när vi kör live i en stad nära dig.

Tack för att du lyssnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten, ett bra driv i hela låten och en klockren refräng. Jag kan i och för sig hålla med tidigare inlägg att det låter lite Lundell eller Hylander av kompet, men det menar jag inget negativt med!

Jag sparar den och spelar den i mitt radioprogram imorron kväll om du inte har nåt emot det! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten, ett bra driv i hela låten och en klockren refräng. Jag kan i och för sig hålla med tidigare inlägg att det låter lite Lundell eller Hylander av kompet, men det menar jag inget negativt med!

Jag sparar den och spelar den i mitt radioprogram imorron kväll om du inte har nåt emot det! 😳

Kul att du gillar den! Men Lundell? Hehe... jag finner ingen likhet alls, men säger du det så. 😉

Självklart får du spela den i radiprogrammet. Vad är det för program?

Tack för att du lyssnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten, ett bra driv i hela låten och en klockren refräng. Jag kan i och för sig hålla med tidigare inlägg att det låter lite Lundell eller Hylander av kompet, men det menar jag inget negativt med!

Jag sparar den och spelar den i mitt radioprogram imorron kväll om du inte har nåt emot det!  😳

Kul att du gillar den! Men Lundell? Hehe... jag finner ingen likhet alls, men säger du det så. 🙂

Självklart får du spela den i radiprogrammet. Vad är det för program?

Tack för att du lyssnade.

Jag sänder ett program som heter Bakkes Blandning på RadioVox, en webradiostation (www.radiovox.se). Jag sänder varje tisdag 18 - 20 och spelar den musik som jag själv tycker att lyssnarna ska få höra. Imorron tycker jag att dom ska få höra Diecco - London! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten, ett bra driv i hela låten och en klockren refräng. Jag kan i och för sig hålla med tidigare inlägg att det låter lite Lundell eller Hylander av kompet, men det menar jag inget negativt med!

Jag sparar den och spelar den i mitt radioprogram imorron kväll om du inte har nåt emot det!  😕

Kul att du gillar den! Men Lundell? Hehe... jag finner ingen likhet alls, men säger du det så. 🙂

Självklart får du spela den i radiprogrammet. Vad är det för program?

Tack för att du lyssnade.

Jag sänder ett program som heter Bakkes Blandning på RadioVox, en webradiostation (www.radiovox.se). Jag sänder varje tisdag 18 - 20 och spelar den musik som jag själv tycker att lyssnarna ska få höra. Imorron tycker jag att dom ska få höra Diecco - London! 😲

Åh, gött! Spela på! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

belsebub//

Hehe... Kul att du gillar. Synd om du får sparken! 😕

claypool//

Höpp, det får vi styra upp! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Live måste detta vara en riktigt svettig upplevelse. På skiva blir det lite väl slickt...Och får mig att tänka på HylanderLundell-bandet (de delade kompband under några år). Kanske mest beror på orgeln. Gillar inte den! Massor med plus för sång på svenska!!!!!!!!! FAst texten säger mig inget!? Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den. Live som sagt. Då kommer jag att hoppa i första raden! 🙂

Ja, live är det svettigt för alla! 😱 Kul att du gillar att det är på svenska. Texten säger massor, för den som föstår. 😄

>>HylanderLundell-bandet

Eh, va? 😄

>>Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den.

Klart du ska köpa den! Kolla in den här tråden, där får du en mass tips om var du kan handla skivan. Om du inte vill PM:a mig och få den hemskickad för 60 kr såklar. 🙂

Jag hojtar när vi kör live i en stad nära dig.

Tack för att du lyssnade.

Hur enkelt som helst! Bara det skitcola omslaget är värt sextio pix! Snacka om mervärde! Och Thimmie skickar med en gång! Jag är jättenöjd!

Tredje låten har lite/mycket Kentfeeling (välj det som passar)- Vilket går varmt hos de yngre delarna av min familj. Kan bara rekomendera! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Live måste detta vara en riktigt svettig upplevelse. På skiva blir det lite väl slickt...Och får mig att tänka på HylanderLundell-bandet (de delade kompband under några år). Kanske mest beror på orgeln. Gillar inte den! Massor med plus för sång på svenska!!!!!!!!! FAst texten säger mig inget!? Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den. Live som sagt. Då kommer jag att hoppa i första raden! 😉

Ja, live är det svettigt för alla! 🙂 Kul att du gillar att det är på svenska. Texten säger massor, för den som föstår. 😉

>>HylanderLundell-bandet

Eh, va? 🙂

>>Jag kan tänka mig att stödköpa skivan som en studioforumkompis men jag tror inte jag kommer att lyssna på den.

Klart du ska köpa den! Kolla in den här tråden, där får du en mass tips om var du kan handla skivan. Om du inte vill PM:a mig och få den hemskickad för 60 kr såklar. 😉

Jag hojtar när vi kör live i en stad nära dig.

Tack för att du lyssnade.

Hur enkelt som helst! Bara det skitcola omslaget är värt sextio pix! Snacka om mervärde! Och Thimmie skickar med en gång! Jag är jättenöjd!

Tredje låten har lite/mycket Kentfeeling (välj det som passar)- Vilket går varmt hos de yngre delarna av min familj. Kan bara rekomendera! 😉

Ojoj! Kul att du diggar omslaget! Ja, vi har tänkt lite att omslaget ska vara ett mervärde. Däför gjorde vi en digipack. 🙂

Här kan övriga kolla in det ---> Kolla in omslaget här! (pdf)

Jaså, de yngre i familjen gillar "Likt en dröm". Gött med en bred målgrupp. 😉

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

thimmie, ursäkta om jag inkräktar på din tråd lite. Men vad innebär digipack? Hört uttrycket ofta men aldrig förstått vad det betyder.

Hårdpappfodral. Lite dyrare, lite fräckare och lite fräschare. 😉

Den är dessutom 8-sidig. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 😉, tack för svaret. Sen måste jag säga att din sång växer när man lyssnar fler ggr 😉.

Åh, vilken tur! 🙂

Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...