Jump to content
Annons

Soft rock


Recommended Posts

vissa saker e man nöjd med, andra inte. var iaf sugen på att göra något lite skitigt soft rock/pop

LÅTNAMN: Youth Journey

ARTIST/GRUPP: Simon Isaac

GENRE: rock whatever

LÅTLÄNGD: 3:27

KOMPOSITÖR: newform

INSPELNINGSÅR: -06

FORMAT: mp3

STORLEK: 3 nått

STATUS: demo

01_Youth_Journey.mp3

Redigerat av newform
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanske är meningen, men det låter surt om guror och ibland sången. 😛

Låten i sig är rätt cool. Jag tycker inte att det är soft rock utan ganska mörk rock.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe japp 🙂 ska va surt o skitigt, lite som the strokes-skitighet

Då så, då antar jag att du har lyckats? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första tanke är att sången är grötig och att trummorna är jobbigt panorerade, och det är lite störande att man inte får höra hela låten också. Men det låter ju lovande det man får höra. :rolleyes:

hmm, grötig sång, kanske ska höja den lite i volym? ..jobbigt panorerade trummor, hur tycker du jag ska panorera dom? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Bra låt lite underground men det låter lite tunt eller? Långa feta toner på basen tycker man skulle göra sig här. Kanske lira längre notvärden på solot oxå det tappar lite dramatik när den där lite snabbare stiliga räkan kommer in, men det är helt rätt feeling på tonvalet. Sån här musik gillar jag.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt lite underground men det låter lite tunt eller? Långa feta toner på basen tycker man skulle göra sig här. Kanske lira längre notvärden på solot oxå det tappar lite dramatik när den där lite snabbare stiliga räkan kommer in, men det är helt rätt feeling på tonvalet. Sån här musik gillar jag.

Göran

ptja låten ska ju inte direkt vara tung, men lite tunt kanske det är iaf? angående basen så har du nog rätt. kul att du gillar det och tack för konstruktiva kritiken. ;p

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

+

Låter "trevligt"!

Snygga stämmor.

Skönt gung.

Förslag till förbättring

Lite monotont i längden - det lyfter aldrig riktigt. Det är kanske inte heller är din mening men JAG hade velat ha in ett parti där det "lyfter lite" - ett stick med lite andra ackord, rentav dur kanske, med 8-dels Ride.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Gillar skarpt. Tycker dock du har misslyckats helt med "skitigheten", det låter inte skitigt bara som om du inte riktigt kan stämma en gitarr. Riktigt bra skiss men spela in den igen mer ordentligt så blir det nog riktigt bra. Skippa shreddelen av solot, det sabbar stämningen i llåten.

Påminner en hel del om det svenska bandet Katatonia.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sådan här låt ska väll vara lite mer än detta... lite mer bas och så... större ljud massa å så eller? Det låter bra i övrigt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som jag skulle vilja anmärka på är att sången är lite ojämn i nivåerna. Vissa gånger hör man knappt för att sedan höra perfekt(då du dubbar).

Annars är det så där perfekt skitigt och "zombie"artat 🙂. Riktigt nice!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort jag hörde sången tänkte jag Chris Cornell! Å det e grymt bra kritik det, kan jag tillägga! 😄

Kan hålla med nån talare ovan att det kanske borde hända nåt lite extra nån gång i låten som bryter av lite, kan bli lite monoton i det långa hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker låten i sig själv e bra.

sånt jag skuell vilja ändra på är den pumpande basen. något mera kreativt vore roligare att höra på.

trummorna skulel jag höja en aning

gillar sången

bra gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort jag hörde sången tänkte jag Chris Cornell!

Tänkte skriva det också men visste inte hur han stavades och ville inte känna mig dum 😉

He he, jag var tvungen att googl:a till hans hemsida för å se hur det stavades. 😳

Cris? Chris? Kriss?

Vad går upp mot när Chriss (eller Christopher månne?) klämmer i en riktig hög ton ända nerifrån tårna? Gör det oxo newform...från tårna ska det va! Minst en gång per låt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Soft OCH skitig? Hur som helst infinner sig en skön deppig stämning. Den är bra mixad med bra stämsång, och solot ger mig Eagles vibbar 😆 (stora sjuan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...