Jump to content
Annons

"spela in" effekter

Recommended Posts

Flor Denuve (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag har nyligen börjat göra musik med FL Studio 6, och jag skulle vilja veta om man kan "spela in" effekter på ett spår.

Jag förklarar: anta att jag har ett spår med piano, och jag vill att ett reverb ska komma och gå under hela låten - först inget reverb alls, sedan lite mer, sedan inget sedan massor, osv, ja, ni fattar (?).

En kompis till mig gör musik med Logic, hon kan liksom "rita" effekter i ett fönster under varje spår. Det är precis det jag skulle vilja göra. Kan någon vara snäll och förklara?

Flor

Annons
Cleff (oregistrerad)
Postat

Om du vill ha reverb på vissa ställen på det spåret så kan man ju göra automation clips, men det vet jag inte hur man gör riktigt. Jag brukar spela in manuellt istället.

Postat

Ett automation clip gör du genom att högerklicka på den knapp du vill röra på och välja "Create automation clip". Rita sedan en bit i den nedre delen av Pl (Playlist), den kan du dra ut till en längre bit som du sedan kan dra en linje i genom att sätta ut punkter.

Det andra sättet som Cleff förklarede gör du genom att trycka på | Record >> Play >> och sedan dra på det reglage som du vill ha en automation på 🙂 |

//Nexustwins

Postat
Ett automation clip gör du genom att högerklicka på den knapp du vill röra på och välja "Create automation clip". Rita sedan en bit i den nedre delen av Pl (Playlist), den kan du dra ut till en längre bit som du sedan kan dra en linje i genom att sätta ut punkter.

Det andra sättet som Cleff förklarede gör du genom att trycka på | Record >> Play >> och sedan dra på det reglage som du vill ha en automation på 🤪 |

//Nexustwins

Word.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.