Jump to content
Annons

Hiphoplåt, behöver nån som kan spela gitarr!


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Pick me up

* ARTIST/GRUPP: Cade

* GENRE: hiphop

* LÅTLÄNGD:inte klar än men nu 2.20

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* EV. MEDVERKANDE: Cade står för rap o sång

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK:3.3

* STATUS: Skiss

Hej hej!

Jag behöver någon som skulle vilja spela lite akustisk gitarr på den här låten.

Den är inte klar än, beatet är bara en skiss än så länge men ni hör vilka ackord o så som går!

Om det är någon som känner sig sugen så pm'a gärna mig!

Ni får självklar kommentera låten också men tänk på att den inte är klar o inte mixad!

/miomiomiomio

EDIT: Utropsteckenmissbrukare, jag vet! 😠

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Schysst låt!

Riktigt skön rappare, vem är det?

Tyvärr kan jag inte spela gitarr, men det kommer att bli riktigt nice med gura på detta...

Enda tipset från mig är; klipp bort cuesen i början av verserna (ya,yo) och låt rapen kicka in direkt utan cue. Snyggare, modernare och mer 'vuxet'.

Annars - !

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst låt!

Riktigt skön rappare, vem är det?

Tyvärr kan jag inte spela gitarr, men det kommer att bli riktigt nice med gura på detta...

Enda tipset från mig är; klipp bort cuesen i början av verserna (ya,yo) och låt rapen kicka in direkt utan cue. Snyggare, modernare och mer 'vuxet'.

Annars - !

Tja.

Tackar!

Cade kallar han sig för, från malmö.. (har för mig att jag dragit det här för dig tidigare 🙂)

Mm jag tror också att det kan bli sjysst med gitarr på den, få det lite mer drivigt.

Jag provar att ta bort dom, du kanske har rätt. Kan låta lite "töntigt" med massa yo's..

Tack för kritiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Schysst låt!

Riktigt skön rappare, vem är det?

Tyvärr kan jag inte spela gitarr, men det kommer att bli riktigt nice med gura på detta...

Enda tipset från mig är; klipp bort cuesen i början av verserna (ya,yo) och låt rapen kicka in direkt utan cue. Snyggare, modernare och mer 'vuxet'.

Annars - !

Tja.

Tackar!

Cade kallar han sig för, från malmö.. (har för mig att jag dragit det här för dig tidigare 🙂)

Mm jag tror också att det kan bli sjysst med gitarr på den, få det lite mer drivigt.

Jag provar att ta bort dom, du kanske har rätt. Kan låta lite "töntigt" med massa yo's..

Tack för kritiken!

Just det...

Nu kommer jag ihåg...

Jävligt vas rappare som förtjänar all uppmärksamhet.

& jag lovar - låten kommer lyfta när hans cues försvinner.

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt nice det här! Dra syntharna genom det här så kommer du få en tokfet mix! Just nu tycker jag det tar lite väl mycket energi o plats i mixen kapa lite mer botten på syntharna/fiolerna och lägg lite dist på dem.

/FredAsp

tjo!

Jag har izotope, men problemet är att jag kör logic 5 o där funkar inte den där warp grejjen.. antar att det är den som gör pluggen häftig?

Men man kan iofs få skön lofi känsla med den.. o kanske lägga en vintagewarmer på också.

Tack för lyssning ock kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

soft. tyvär kan inte heller jag lira gura

🙂

Skön låt!

Jag lägger gärna gitarr på låten om ingen annan har lust. 🙂

Mvh / djonas

Ja gärna!

Jag trodde du inte ville 🙂🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

soft. tyvär kan inte heller jag lira gura

😛

Skön låt!

Jag lägger gärna gitarr på låten om ingen annan har lust. 😆

Mvh / djonas

Ja gärna!

Jag trodde du inte ville 😕😄

Hehe jasså?

Jag är inte hemma nu men vi kan ju höras på msn senare. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig jag erbjöd mig en gång förut att lägga gura men då hade du väl någon redan. Jag kan säkert lägga lite gura men jag har inte hört låten än. Kan inte lyssna på musik upplagd på studios server tyvärr.

Det var nog jag som hann före den gången. 😕

Men kör du denna rundan om du har lust om det är ok med miomiomio? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda tipset från mig är; klipp bort cuesen i början av verserna (ya,yo) och låt rapen kicka in direkt utan cue. Snyggare, modernare och mer 'vuxet'.

WORD.

Är egentligen en sån dära hårdrockare jag, men har även lyssnat på hiphop sen '94 ungefär... och mitt betyg är; Tummen upp! Men följ gärna Dannys tips, tycker att cuesen känns lite Will Smith. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig jag erbjöd mig en gång förut att lägga gura men då hade du väl någon redan. Jag kan säkert lägga lite gura men jag har inte hört låten än. Kan inte lyssna på musik upplagd på studios server tyvärr.

Det var nog jag som hann före den gången. 🙂

Men kör du denna rundan om du har lust om det är ok med miomiomio? 😠

Fast jag har ju inte ens hört låten, så är du på så kör du.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...