Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har letat lite på nätet b.a. www.download.com efter gratis bränningsprogram till mac. Jag har dock inte hittat något som jag tycker verkar bra. Därför kolla jag med alla här om någon använder eller vet om något bra bränningsprogram till mac som är gratis?

Annons
Postat

itunes?

funkar asbra. Ska du bränna CDROM så kan du göra det i finder.

Postat

Jo det funkar utmärkt, men jag är ute efter ett lite mer avancerat program som klarar att mounta filer 😆

Postat

Mounta imagefiler gör du fortfarande lika bra i Finder.

Och att bränna imagefiler till skiva klarar Disk Utility.

😆

Postat (redigerat)
Mounta imagefiler gör du fortfarande lika bra i Finder.

Och att bränna imagefiler till skiva klarar Disk Utility.

😆

Hmm aha okej. Är ny på mac så jag är inte hajj. Men hur går man till väga för att mounta imagefiler på finder?

Redigerat av Exil
Postat

Är det en .iso eller .dmg?

Dubbelklicka på filen 😆

Postat
Är det en .iso eller .dmg?

Dubbelklicka på filen 😆

Det är toast filer men finder lyckas ändå att mounta upp dem, lite irriterande dock att en fil verkar vara trasig eftersom jag endast kan mounta upp 4 av 5 toast filer:(

Postat

Nu har jag inte testat BurnX Free men om killen försöker bränna en Toast-image så kanske han måste ha Toast?

Toast finns bara som kommersiell version (inte gratis), men man vet ju aldrig vad man kan hitta på nätet...

Postat
Nu har jag inte testat BurnX Free men om killen försöker bränna en Toast-image så kanske han måste ha Toast?

Toast finns bara som kommersiell version (inte gratis), men man vet ju aldrig vad man kan hitta på nätet...

Nej, Toast-filer går utmärkt att mounta med DiskImageMounter som är inbyggt i systemet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.