Jump to content
Annons

Livesändning från Hultsfred!


Thimmie

Recommended Posts

Tjooo!

Under Hultsfredsfestivalen kommer mina studentar att livesända från Rookie-scenen. Det kommer även att komma upp en del artistintervjuer.

Kolla in: http://dmd.hultsfred.net

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Cool. Gjorde ett rep om nätsändningarna från Hultsfred typ 1999 - har det hållt i sig sedan dess, och görs det mer sändningar än "bara" från Rookie-scenen och intervjuer?

Japp, i stort sett alla konserter från Hawaii, Pampas och Teaterladan kommer att filmas. Vi får se vilka kanaler det kommer att sändas på. Vi gör livesändningar varje år, förra året sända vi bla The Hives konsert från Hawaii.

Men som sagt, i år är det bara livesändning från Rookie.

Link to comment
Dela på andra sajter

En intervjue kan man väll ställa upp på för eleverna, men vi är vid stora dansbanan. Om det är intressant så skicka ett pm så byter vi lite info.

Jag PM:ar dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

spännande.. btw eftersom jag misar festivalen i år så undrar jag om det livesänds på nätet på någon skön sida?

Nope, "bara" konserter från Rookie-scenen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade bon death(vad det nu är för några) men tittade in igen nu och fick se ZEIGEIST 😛. Det gör ont att se de 🙂

edit:

Nu spelar 1999 och jag börjar undra, lyssnar de ens på banden som ska spela där?

edit2:

Måste ju iaf ge lite beröm för själva sändningen som överlag funkade bra. Trodde det bara skulle vara en kamera och sen var det bra.

Redigerat av easy_dog
Link to comment
Dela på andra sajter

Missade bon death(vad det nu är för några) men tittade in igen nu och fick se ZEIGEIST  :rolleyes:. Det gör ont att se de  😕

edit:

Nu spelar 1999 och jag börjar undra, lyssnar de ens på banden som ska spela där?

edit2:

Måste ju iaf ge lite beröm för själva sändningen som överlag funkade bra. Trodde det bara skulle vara en kamera och sen var det bra.

Hehe... jag har ingenting med bokningarna att göra. 😄

En kamera? Nope, vi kör femkamerasproduktion. Två bakkamror som står vid mixplats, en i diket och en på scenen (alt i diket). Sedan har vi en "radiostyrd" kamera som sitter i ljusriggen, den kallas för moving head.

Alltså:

2 bakkameror.

2 vid scenen.

1 movinghead.

1 ljudtekniker för liveströmen.

1 bildproducent.

1 som styr moving headen.

Inget jäkla "hitte på" här inte! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte du hade ngt med bokningen att göra 😱, men jag var tvungen att gnälla lite på det hela då det finns band som förtjänar uppmärksamheten mer 🙁.

Hur som helst så var det ett bra jobb med sändningen. Första bandet som lirade var ju ok och att kamerajobbet och ljudet funkade bra gjorde ju inte saken sämre 😄. Hoppas dina elever(det var de som sände va?) inte vart på spriten under natten nu och gör ett sämre jobb ikväll 😠.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde inte du hade ngt med bokningen att göra 😠, men jag var tvungen att gnälla lite på det hela då det finns band som förtjänar uppmärksamheten mer 😄.

Hur som helst så var det ett bra jobb med sändningen. Första bandet som lirade var ju ok och att kamerajobbet och ljudet funkade bra gjorde ju inte saken sämre 🙁. Hoppas dina elever(det var de som sände va?) inte vart på spriten under natten nu och gör ett sämre jobb ikväll 😉.

Nja, de (ja, mina studenter) var nog på spriten under natten, men det är två grupper som jobbar. Alltså är de inte bakis. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...