Jump to content
Annons

Bygga synth skola


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Har haft planer på det ett tag, men det har inte blivit av. Men om det finns ett tillräckligt stort intresse så kanske jag kan ta på mig det. Majken är ju också en höjdare på synthedit, han har lärt mig mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

goodie... Kan kanske vara nått för tidningen tillochmed

:rolleyes:

fan det hade vart kanon!

Edit: jag har för mig att det vart något i tidningen om detta tidigare.. Eller det kanske bara är jag som flummar?

Klandra mig inte, jag är från Göteborg...

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är inte helt uppenbart. Jag skulle kunna ta tag i det om folk har lite tålamod. Jag bygger lite enkla grejjer. Hostar det här på forumet och lägger upp lite bilder. Låter det som en vettig grej?

Nu var det ett tag sedan jag byggde något, och jag har glömt en del känner jag. Så jag hoppas att majken vara med på ett hörn då min egen kunskap tryter för de mer avancerade grejjorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är inte helt uppenbart. Jag skulle kunna ta tag i det om folk har lite tålamod. Jag bygger lite enkla grejjer. Hostar det här på forumet och lägger upp lite bilder. Låter det som en vettig grej?

Nu var det ett tag sedan jag byggde något, och jag har glömt en del känner jag. Så jag hoppas att majken vara med på ett hörn då min egen kunskap tryter för de mer avancerade grejjorna.

Det skulle uppskattas grymt, tror fler är med mig:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har faktiskt funnits lite lösa planer på att göra en syntbyggarskola i tidningen. Om det verkligen blir något av det är dock en annan sak.

Men, humm.. Klart det skulle vara skoj med en liten skola. Jag hade tidigare funderingar på att göra det som en liten bonussektion till Cubasesidan. Jag är nog ganska ledig i sommar ser det ut som. Ska vi knåpa ihop något tillsammans kanske Neko? 😎

Man kunde börja med en riktigt enkel effekt, exempelvis ett delay och sedan gå vidare därifrån med att visa gui-delarna, smidiga kopplingsmetoder och dylikt. Då kan man passa på att översätta den till engelska också. Skulle säkert vara uppskattat.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har faktiskt funnits lite lösa planer på att göra en syntbyggarskola i tidningen. Om det verkligen blir något av det är dock en annan sak.

Men, humm.. Klart det skulle vara skoj med en liten skola. Jag hade tidigare funderingar på att göra det som en liten bonussektion till Cubasesidan. Jag är nog ganska ledig i sommar ser det ut som. Ska vi knåpa ihop något tillsammans kanske Neko? 😎

Man kunde börja med en riktigt enkel effekt, exempelvis ett delay och sedan gå vidare därifrån med att visa gui-delarna, smidiga kopplingsmetoder och dylikt. Då kan man passa på att översätta den till engelska också. Skulle säkert vara uppskattat.

/Majken

Prata lite med Neko på irc o han lät rätt på på idén att göra en grundtutorial som ligger här på forumet som nitad eller likande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har faktiskt funnits lite lösa planer på att göra en syntbyggarskola i tidningen. Om det verkligen blir något av det är dock en annan sak.

Men, humm.. Klart det skulle vara skoj med en liten skola. Jag hade tidigare funderingar på att göra det som en liten bonussektion till Cubasesidan. Jag är nog ganska ledig i sommar ser det ut som. Ska vi knåpa ihop något tillsammans kanske Neko? 😉

Man kunde börja med en riktigt enkel effekt, exempelvis ett delay och sedan gå vidare därifrån med att visa gui-delarna, smidiga kopplingsmetoder och dylikt. Då kan man passa på att översätta den till engelska också. Skulle säkert vara uppskattat.

/Majken

Låter inte alls knasigt. Vi tar och pratar om det över MSN så ska vi väl kunna få ihop något. Det har babblats om den här synthedit skolan jag vet inte hur länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag tror att jag skulle bygga en egen synth men det skulle säkert vara intressant läsning. En röst från mig på en artikel i Studio! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...