storhuvve (oregistrerad) Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Hejsan. Min tredje tråd på kort tid. Jag ber om ursäkt för detta och ska hålla låg profil framöver. Men jag är i desperat behov av er kunskap, kära vänner. Bara två mycket korta frågor. Jag vill koppla min sampler (mpc200xl) till en digitalporta (Yamaha aw16g). Jag vill sedan spela in mina loopar, allihopa utlagda på varsin mpc output, till portan, till varsin input. Detta sker alltså samtidigt. Sedan vill jag mixa och lägga på liveinstrument och sång. 1. Kommer jag förlora ljudkvalite då jag spelar in från mpc till porta? 2. Är denna lösning en bra ide överhuvudtaget? Tackar ännu en gång de ädla riddare som är villiga att bidra med råd. /jens
milton Postat 9 juni 2006 Postat 9 juni 2006 (redigerat) Fråga på! Finns alltid nån som svarar... 1. Jepp, detta försämrar ljudkvalitén, eftersom ljuden måste göras om från digital form -> analog, och sedan tillbaka igen i Yamahan. Men nåt stort problem är det inte, så länge du ställer nivåerna bra ska du knappt märka nån skillnad...kör på. 2. Är det en bra idé? - tja, varför vill du föra över filerna? ska allt mixas ned på digitalportan, då är det mer eller mindre oundvikligt. Redigerat 9 juni 2006 av milton
adama Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 Min tredje tråd på kort tid. Jag ber om ursäkt för detta och ska hålla låg profil framöver. jag har startat 10 trådar på en dag. sålänge det är en fråga angående musik så blir väl ingen pissed (även fast det var nån propert moraltant som reagerade). Alla är ju nybörjare nån gång. 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.