honker tonker Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 (redigerat) vad Àr bÀst, midikeyboard med en oktav eller med flera oktaver? tackar/honker tonker Redigerat 30 maj 2006 av honker tonker
android Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Det beror vÀl pÄ hur mÄnga tangenter du har tÀnkt anvÀnda nÀr du spelar...
Pluffo Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 (redigerat) Du Ă€r trummis va? đ Köp nĂ„gonting som passar din plĂ„nbok och ditt skrivbord. En oktav Ă€r dock inte mycket att hĂ€nga i julgranen. För att kunna göra nĂ„gonting annat Ă€n basslingor behöver du minst tvĂ„. Helst tre. ( Finns det ens keyboards med en oktav? ) Redigerat 30 maj 2006 av Pluffo
android Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 đ Ok, mer Ă€n en oktav Ă€r nog att rekommendera till alla. Men man kan nog alltsĂ„ anta att det inte blir sĂ„ mycket Chopin spelat, utan bara lite smĂ„klinkande... DĂ„ kommer du nog rĂ€tt sĂ„ lĂ„ngt med typ 3-4 oktaver..?
Pluffo Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 Du Ă€r trummis va? đ Han kan vara basist ocksĂ„ đ FörlĂ„t att vi skĂ€mtar med dig honker tonker...Hoppas du har överseende med det đ Vad Ă€r det för musik du gör/har tĂ€nkt att göra?
honker tonker Postat 30 maj 2006 TrĂ„dstartare Postat 30 maj 2006 det Ă€r lugnt, jag Ă€r total nybörjare nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt đ jag kollade i en computer music-tidning och dĂ€r hade alla midi-keyboards bara en oktav, tyckte det verkade lite lite... vet inte, typ elektronisk musik pĂ„ laptop
steflund Postat 30 maj 2006 Postat 30 maj 2006 det Ă€r lugnt, jag Ă€r total nybörjare nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt đ jag kollade i en computer music-tidning och dĂ€r hade alla midi-keyboards bara en oktav, tyckte det verkade lite lite... vet inte, typ elektronisk musik pĂ„ laptop om du fĂ„r för dig att börja smĂ„plinka lite stycken som Ă€r skrivna för piano (i studiesyfte eller sĂ„) sĂ„ Ă€r nog 8 oktaver att föreslĂ„, annars klarar du dig gott pĂ„ nĂ„gra stycken. Om du bara ska ha en clean billig sĂ„ kostar ju en med 5-6 oktaver vĂ€ldigt lite ofta...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.