Jump to content
Annons

pressrelease-where would you go...


Recommended Posts

Här följer 3 låtexempel/smakprov från min nya skiva som släpps 29/5 i butik och via nätet via ännu icke bestämd leverantör (en djungel därute...)-tills dess får ni den via hemsidan här och shop-länken!

länk till VooLife

Den sista är ju en cover på en gammal goding från 1967---filmmusiken till

"The Thomas Crown Affair" skriven för Noel Harrison (Rex Harrison´s son...) utav Michel Legrand-en legend som är född samma dag som jag! 😏

Gillar ni läget---tveka inte för 100:- får ni en utav de hundra första exclusive-exen!!!

God lyssning... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan man inte få några fler kommentarer då...tror att det är många fler än de som givit sig tillkänna som diggar stuket-kryp fram nu!!!

I dagarna kommer recensioner att presenteras---vore kul om några härifrån visade framfötterna innan de s.k. tongivande medieblaskorna slog an tonen... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade just min egen hesida---att döma av besöksstatistiken är det över 400 träffar/besök de senaste 5 dagarna vilket tyder på respons---både härifrån och ifrån MEDIA dvs de viktigaste rikstidningarna till vilka jag skickat recensionsexemplar med info om pressreleasen---you know:

a self made man---that´s just what I am...

det är på tiden att denna musik bli uppmärksammad och framförallt får airplay!!!

Sen ska vi fira och jag vill med detta säga att jag egentligen är en generös knös som inte alls är så knepig som ni tror, med tanke på den dåliga uppstarten i höstas---ljudabsorbenter mm mm, fuck it---music is the best!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar Progressive rebirth, en skön blandning mellan Echoes på Meddle och Atom Heart Mother på plattan med samma namn. Pink Floyd för den som undrar 😳

Förlåt jämförelsen, det är sällan man gillar att jämföras med andra. Det är soundet jag gillar. Men orgeln är sanslöst lik i vissa avsnitt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul-finns ju självklart någonstans i bakhuvudet som någon sorts preferens eftersom dom är en av favoriterna bland mina grupper sedan många år...

liksom Yes o Zappa o Supertramp osv osv, förmodligen är jag rätt Manfred Mann/Jon Lord influerad rent spelmässigt i alla fall---men ännu bättre blir det om man får höra alla dessa låtar (hela skivan= 10 låtar...) i sitt sammanhang, jag jobbar alltid koncept-betonat!

Vad jag försöker säga är---köp den och bli lycklig i sommar! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Vet inte med 100% säkerhet ännu var vi kommer att spela-finns flera alternativ som vi jobbar med i planläggningen-skall ju upp till Stockholm också i samma veva på gig är det tänkt, men att det blir av är klart, handlar mer om när pga att bl.a. trummisen inte är tillgänglig förrän i Augusti... 😱 skivan finns för övrigt på SKIVHUSET/Tornby-Linköping samt COSMOS FACTORY (from. Torsdag) Upplandsgatan 47 vid Odenplan i Stockholm så länge!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...