Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har två problem.

1. Jag har precis installerat SX 3. Jag kan inte panorerar ett monospår när jag har adderat en extern burk.

2. När jag har lagt en hårdvaruplugg på ett monospår och klickar på SOLO på ett annat spår så hör jag både SOLOspår OCH spåret med hårdvarupluggen...

Någon som känner igen problemet och kan hjälpa en stackars otecknisk kille...

Mvh

Per

• 5 veckor senare...
Annons
Postat

Har funnit svaret på mitt problem.

Man installerar två patchar som ligger på steinbergs nedladdningssida. (viktigt att plocka ur dongeln innan installationen).

Sedan lägger man de externa burkarna i de två sista plugginfälten dvs. 7an och 8an. Sedan låter det helt perfekt... till och med Latencykompensationen fungerar perfekt. Det är alltså bara att klicka på en knapp så räknar datorn ut hur lång tid det tar för ljudet att pasera i de externa burkarna... det är bara att applådera åt cubase denna gång... även om installations krångel och patchar måste till.

Användarvänligheten är skit... men funktionerna i SX3 klagar jag inte på...

Externa burkar i SX3 rekommenderas varmt.

Per

Postat
Har funnit svaret på mitt problem.

Man installerar två patchar som ligger på steinbergs nedladdningssida. (viktigt att plocka ur dongeln innan installationen).

Sedan lägger man de externa burkarna i de två sista plugginfälten dvs. 7an och 8an. Sedan låter det helt perfekt... till och med Latencykompensationen fungerar perfekt. Det är alltså bara att klicka på en knapp så räknar datorn ut hur lång tid det tar för ljudet att pasera i de externa burkarna... det är bara att applådera åt cubase denna gång... även om installations krångel och patchar måste till.

Användarvänligheten är skit... men funktionerna i SX3 klagar jag inte på...

Externa burkar i SX3 rekommenderas varmt.

Per

Jag har inte stött på några liknande problem alls. Allt har funkat fint för mig. Kanske har dom där patcharna eller så har jag inte panorerat ett spår med extern effekt på.

"Ping" is the shit 😕

Postat

Prova med att lägga två eterna burkar på två olika kanaler. Sedan sätter du den ena kanalen på solo. Om du då hör båda kanalerna behöver du pathcharna.

Om du inte insallerar patcharna så får du inte samma ljud som du hör när du gör exemelvis en audio mix down.

Ha det gott.

Per

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.