BburnerR Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Om jag skulle använda mig av en vst plugg med basljud, hur kopplar jag då in basen? behöver jag en preamp eller går det då att koppla basen rakt in i linein på ljudkortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Om du har någon form av förstärkning via ljudkortet borde det väl gå... men det finns säkert någon mer hermma på detta som kan svara bättre än vad jag kan. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Aegman Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Du koplar in den i ljudkortet, mixer, pre-ampen elelr vad det är du har. Ska du koppla in i ljudkort så bör det finnas Hi-Z så att singalen inte blir för svag. YEA! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BburnerR Postat 23 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 23 maj 2006 ok då vet jag d 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 maj 2006 Dela Postat 23 maj 2006 Förklara för mig varför du vill koppla in din basgitarr om du engång skall spela basljudet med en VST-plugg. Eller har du en MIDI-bas? I såfall vill jag se bilder ju!! Eller vill du routa ut ditt VST-pluggsound till en basförsärkare och sen micka upp den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 24 maj 2006 Dela Postat 24 maj 2006 Förklara för mig varför du vill koppla in din basgitarr om du engång skall spela basljudet med en VST-plugg. Eller har du en MIDI-bas? I såfall vill jag se bilder ju!! Eller vill du routa ut ditt VST-pluggsound till en basförsärkare och sen micka upp den? Han menar väl att han skall lina in basen & använda en plugg typ Amplitube för ljudet!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Förklara för mig varför du vill koppla in din basgitarr om du engång skall spela basljudet med en VST-plugg. Eller har du en MIDI-bas? I såfall vill jag se bilder ju!! Eller vill du routa ut ditt VST-pluggsound till en basförsärkare och sen micka upp den? Vad du menar är en vstI bas, det var inte dte han skrev. Jag förstod som om han hade en basförstärkarplugg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 "en VST plugg med basljud" läste jag som om han skulle ha haft en ... ja , just det, en plugg som har ett basljud där pluggteknologin specifierats till VST. Men vafan, helt samma för mig ju 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Fretted Synth Audio har två gratis basförstärkarpluggar. Helian 1st bass och Helian 2nd bass. Testa dem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.