mikeylectric Postat 21 maj 2006 Dela Postat 21 maj 2006 (redigerat) LÅTNAMN: There Is No Tomorrow ARTIST/GRUPP: Pinklips (www.pinklips.se) GENRE: hårdrock LÅTLÄNGD: 3:06 KOMPOSITÖR: Brett / Mikey PRODUCENT: Mikey EV. MEDVERKANDE: Brett sång, Mikey sologura, Matt trummor, Duxx bas INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STATUS: nästan färdig demo Detta är min i princip första inspelning, det är inspelat med ett motu828-kort, alto mixerbord som preampar, superlux trummickar där OH-mickarna användes även till sången 😱. Sen en SM57 till gitarren. Har använt mig av Cubase SX3 och dess medföljande pluggar. There's No Tomorrow Redigerat 6 juni 2006 av mikeylectric Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari T. Cyron Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Hejsan, jag gillar det här, det är smakfullt och levande 😄 Har bara lyssnat på den mastrade versionen, men den är helt okey. Men å andra sidan kanske jag inte är att betrakta som professionell ljudtekniker varför ni bör höra andra hårdrock-diggare. Min bedömning utgår från Deep Purple, Bad Co, Bluesrock m.m. Men det här är väl mer åt Europe-hållet (eller) ? * Jari T. Cyron * Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Har också bara lyssnat på den mastrade versionen. Jag gillar låten =) Låter riktigt gott när du (eller någon annan?) lägger på andra stämman. Det enda jag stör mig på är kören "WööÖööÖöö" kommer in. Den ligger för högt i volym, och tar överhand. Jag hade sänkt den lite, kanske lagt på lite svag reverb, samt möjligtvis höjt upp leadsången lite där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Som du själv påpekar är det dålig separation av instrumenten , Framför allt mellan Bas och gitarr. Sedan tycker jag att trumljudet känns relativt Livlöst , men det har med att hela mixen känns lite halvfärdig.Vidare är den kanske lite för skarp i dagsläget och låg basen finns inte riktigt där. , vare sig i kaggen eller i basen.Får du upp lite mer tryck där tror jag att du kommer få en helt annan känsla på låten, Den kommer så att säga limmas ihop lite mer och inte vara så spretig som den är i dag.Men i övrigt en bra låt med mycket stor potential att bli en riktig bra låt med mer arbete i mixningen.När du sedan gjort klart mixningen bör du låta någon annan mastra den för bäst resultat.Nu menar jag inte att du skall anlita en Mastringsfirma utan låt någon medmusikant göra det istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Q Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Basen måste upp och mer lågt mellanregister på den. Trummorna kan också förstärkas där, Det känns mycket diskant, nästan lite för mycket, riden skär in i öronen litet. Fixa detta så e det helt perfekt... Gillar låten mycket... jobba vidare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 Det här var ju riktigt svängigt 😕. Nöjer mig med den kommentaren då andra påpekat de brister jag kunde hitta i mixen 🥰. Tummen upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikeylectric Postat 22 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 22 maj 2006 Kul o höra boyz! Ska ge mig på baskaggen o basen nu. Kanske slänger jag upp en fil med baskaggens originalljud så att ni kan höra hur den låter och om det överhuvudtaget går att fixa till den. Annars så ska bandet snart ge sig in på att lira in tre-fyra låtar till. Denna gång får jag vara riktigt noga med mickningen. Har märkt att en bra grund är go att stå på 🥰 Förresten, vi har en go spelning på Glow nattklubb på avenyn GBG onsdag 24 maj, förband till Kee Marcello o Zinny Zan... undra vilket gammalt glamband de har återförenat. 😕 Ha det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bloke Postat 23 maj 2006 Dela Postat 23 maj 2006 tja..inte riktigt min favorit musikstil, men ni fixar det fint. bra drag! productionen låter bra på mina monitorer. sångrösten e riktigt hårdrock. rock on! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joakim_r Postat 23 maj 2006 Dela Postat 23 maj 2006 Håller med Herr Q om att det känns för mycket diskant. Vill även ha mer mellanregister. Låten är bra och välspelad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 23 maj 2006 Dela Postat 23 maj 2006 Yehh yehh!!! Härlig rök end röll!!! SOundet är ok men som sagts innan saknar bas och aldeles för diskantik. En bättre mix på denna låte så Yehh!! Snyggt jobbat!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikeylectric Postat 6 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 6 juni 2006 Har gjort en ny mix. Kolla väldigt gärna in den! Nu drar jag på swedenrock. rock rock! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.