Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 1 månad senare...
Jacke (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Är själv i valet och kvalet över lågbudget-monitorer. Började på lite med musik som hobby efter att jag skaffat Garageband, sen skaffade jag ett M-Audio Keystation midi-klaviatur... började spela in lite smått och började pilla med mixning efter att jag läst artikeln i April-nummret av Studio.

Har kollat omkring på nätet på tre som verkar OK, däribland Studiopro 3:orna.

Behringer MS16,

M-Audio Studiopro 3

och

M-Audio Studiopro 4.

Edit: Verkar som om Studiopro 4-monitorerna är i princip samma som DX4.

Här är ett par till som verkar vara i samma prisklass:

Edirol MA-15D

ESI nEar04

Behringer MS20

Behringer MS40

Samson Resolv 40a

the box NF06 A

Hittade en ganska bra sida med recensioner: http://www.maximumpc.com/reviews/speakers/

De recenserar både Studiopro 3 och 4, och Studiopro 4 verkar vara snäppet bättre. De nämner specifikt avsaknaden av de lägre basfrekvenserna på Studiopro 3, och om man kollar specifikationerna så ser man att de inte går lika lågt: 100 Hz - 20 khz för SP3, 70 Hz - 20 khz för SP4. MS16 är 80 Hz - 20 kHz enligt specifikationerna.

Själv är jag väldigt sugen på SP4:orna. De skulle matcha mitt silverfärgade Keystation bra 🙂

Dock tror jag att det lägre priset på MS16 vinner (om jag inte vinner på lotto, i vilket fall jag skiter i ovanstående och skaffar ngt. bättre), även om jag misstänker att SP4:orna låter bättre. Sen så fixar jag ett par lurar som komplement, typ Behringer HPS3000.

Redigerat av Jacke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.