Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 1 month later...
Guest Jacke
Posted (edited)

Är själv i valet och kvalet över lågbudget-monitorer. Började på lite med musik som hobby efter att jag skaffat Garageband, sen skaffade jag ett M-Audio Keystation midi-klaviatur... började spela in lite smått och började pilla med mixning efter att jag läst artikeln i April-nummret av Studio.

Har kollat omkring på nätet på tre som verkar OK, däribland Studiopro 3:orna.

Behringer MS16,

M-Audio Studiopro 3

och

M-Audio Studiopro 4.

Edit: Verkar som om Studiopro 4-monitorerna är i princip samma som DX4.

Här är ett par till som verkar vara i samma prisklass:

Edirol MA-15D

ESI nEar04

Behringer MS20

Behringer MS40

Samson Resolv 40a

the box NF06 A

Hittade en ganska bra sida med recensioner: http://www.maximumpc.com/reviews/speakers/

De recenserar både Studiopro 3 och 4, och Studiopro 4 verkar vara snäppet bättre. De nämner specifikt avsaknaden av de lägre basfrekvenserna på Studiopro 3, och om man kollar specifikationerna så ser man att de inte går lika lågt: 100 Hz - 20 khz för SP3, 70 Hz - 20 khz för SP4. MS16 är 80 Hz - 20 kHz enligt specifikationerna.

Själv är jag väldigt sugen på SP4:orna. De skulle matcha mitt silverfärgade Keystation bra 🙂

Dock tror jag att det lägre priset på MS16 vinner (om jag inte vinner på lotto, i vilket fall jag skiter i ovanstående och skaffar ngt. bättre), även om jag misstänker att SP4:orna låter bättre. Sen så fixar jag ett par lurar som komplement, typ Behringer HPS3000.

Edited by Jacke