Dream Exp. Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Hejsan! Jag undrar bara om det finns någon som har ett bra förslag på ett billigt och bra ljudkort till en laptop?
Bone Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Ska det ha midi eller inte? hur många in och utgångar vill du helst ha? Externt eller interntljudkort? Inbyggda preamps? Osv osv. Här har du ett billigt firewire alternativ från Behringer. F-CONTROL AUDIO FCA202 det har inte dock inte midi eller mickpreamps.
Claes Holmerup Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Om du bara behöver stereo in/ut, så är Echo Indigo IO ett lysande kort till PCMCIA-platsen. 😠
Dream Exp. Postat 15 maj 2006 Trådstartare Postat 15 maj 2006 Om du bara behöver stereo in/ut, så är Echo Indigo IO ett lysande kort till PCMCIA-platsen. 🙂 Det är alldeles perfekt. Jag ska bara ha datorn till att styra synthar åt mig Live!
favvedavve Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Då undrar jag över huruvida ljudkortet bör ha inbyggda preamps eller inte. Nån som tycker nåt om det? Jag har tänkt att ev. skaffa ett externt Hercules 16/12 firewire. Det har dock bara två inbyggda mickpreamps tror jag. Hur ska man då göra om man t.ex. vill spela in trummor på säg fyra kanaler eller nåt? Gissar att man kan lösa det med ett mixerbord, men alla såna har väl inte utgångar till varje kanal?
JJRockford Postat 29 maj 2006 Postat 29 maj 2006 Creative Audigy (heter nog något mer?) och EMU1616M är väl de enda övriga överhuvudtaget som har ljudkort för cardbus-platsen. EMU-kortet har dessutom en breakoutbox med preamps och sånt, men den behöver man inte använda om man inte behöver det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.